|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Kan man lura bilprovningen på avgasvärdena? Har tänkt köpa en bil med trasiga katalysatorer, har hört man kan hälla k-sprit i tanken eller fotogen. Någon som testat och hur mycket? Testade på en bil jag hade trasiga lambda på, kanske hade max 10% k-sprit i tanken det gjorde ingen skillnad. Nåt tips om hur jag ska göra förutom att byta ut kattarna? Är inte det roligaste att ligga under bilen med ett sånt skitjobb på den här årstiden. |
|
nej blackpearl |
|
|
Har du inte tid eller råd att byta kattarna, köp inte den |
|
|
Om kattarna är slut så funkar inte E85 + alkylat. Fotogen = diesel = inte bra alls! Mvh |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Köpte inte bilen, ägaren hade ett totalt galen uppfattning om bilen skick! |
|
Ganska vanligt tyvärr |
|
| Man kan aldrig vänta sig att säljaren skall ha samma uppfattning om skick o.s.v. Eftersom det är en bedömningssak som saknar normerade grunder går det inte att säga att det är fel heller. Det är bara en uppfattning som skiljer sig från min egen. Min uppfattning om hur man korrigerar felaktiga avgasvärden skiljer sig också ifrån trådstartarens. | |
![]() 1.360 Bruksbil
Så sant så sant, men om jag frågar hur bilen är i lacken och får svaret att den är bra ingen nämnvärd rost eller repor och att han har rostskyddat och skött den väl. När jag kommer ner och tittar på bilen så är hela vänsterbakskärm och baklucka lackad med sprayburk som om det vore en gammal 740 från 86. spruckna stötfångare, ratten totalt utsliten, motorn varmkörd. Konstaterar så fort jag startar bilen att den här maskinen har inte gått 18000mil!! Säkert det dubbla :( kör bilen motorn är slut helt enkelt, sen visar sig bilen vara krockad. osv osv osv Sammanfattningen blir en krockad dansk polisbil på minst 30000mil totalt slutkörd och sketen överallt som om han hade fraktat sina får i bilen :( Gav inte ens ett skambud på bilen, hade hittat bättre bil på skroten.. |
|
Jo, det gäller att vara beredd på allt. Annars är det lätt att bli besviken. Jag åkte 24 mil en gång och tittade på en Merca 250TD för många år sedan som var riktigt billig. Det visade sig vara en dåligt ihoplappad rullad bil! Säljaren hade lovat att betala min resa om inte bilen var i toppskick, men det var aldrig läge att diskutera det eftersom han var irriterad när jag anmärkte på div. brister på bilen. Vad jag lärt mig genom åren är att det enda är att åka och titta själv och ibland bli besviken och iblaand glatt överraskad. Lycka till med letandet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.