|
|
|
|---|---|
kamelkungen |
Hej Motorn vibrerar och går ej ordentligt på alla 6 cyl. Felet blir värre när den blir varm. Ska åka och göra diagnos, men är det någon som har tips på vad jag kan kolla innan jag åker till verkstaden ? Tänkte kolla tändstift imorgon och att tändspolarna sitter ordentligt fast... Tack för hjälpen ! |
|
Är bilen svårstartad? Min 528 började gå sämre o sämre, till slut var det bara att parkera och beställa en verkstadstid. Det var vevaxelgivaren som var trasig. Det är visst inte helt ovanligt att antingen är vevaxelgivaren eller kamaxelgivaren går sönder. Syntomen var att den gick dåligt, skakade på tomgången och saknade all effekt. Sedan blev det svårstartad och till slut inte hoppa igång alls. Kostade 2003kr med felsökning, montering och material. |
|
kamelkungen |
Hej Nej, inte svårstartad alls.Det är nog antagligen veaxelgivare, kamaxelgivare eller någon tändspole som är trasig.. |
kamelkungen |
eller jo..den var plötsligt svår att få igång när jag var vid statoil. |
| Diagnosen kommer att ge svaret. Det är förmodligen ingen ide att försöka gissa innan. Jag tror på någon givare precis som ExHonda. | |
kamelkungen |
Japp..felet är löst. Kamaxelgivaren. |
|
Hej hvordan viste du at det var kamaxelgivaren ??????? |
|
| BMWpower26, kamelkungen fick fler felkoder:Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.