|
|
|
|---|---|
| Har INPA programmet i min bärbara och undrar vilken interface kabel funkar bäst till det? Tips, länkar... | |
|
Du måste ha den avsedda kabelsatsen med inbyggt interface. Finns hos Länk Funderar på vilken version du har på programmet, har du kört det, funkar det bra? FP |
|
|
Jag använder mitt hembyggda och det fungerar bra. Länk Se tråden om carsoft för mer info om mitt interface. Länk Lars |
|
|
Länken ovan verkar inte funka. Interfacet för Inpa/Ediabas är iofs relativt enkelt, ingen programvara osv som för Carsoft. Vilken programversion funkar bra och stabilt? FP |
|
| Ok. Tack för alla tips. Det lutar sig åt ett interface från one-stop-factory till Inpa/Ediabas. Kan man koda en ny ABS/ASC enhet med dessa prylar. | |
|
Fanken också... dom vill att man handlar för minst 50 dollar och interfacet kostar 49: Länk Får väl handla nåt billig till. |
|
| Nu har jag fått hem interfacet från Kina. Funkar bra och får kontakt med bilen men programmet verkar vara lite för avancerat för mig. Vågar inte riktigt leka med alla funktioner. Nu till den riktiga frågan igen: Kan man koda en ny ABS/ASC enhet med dessa prylar??? Har bytt styrenheten mot en ny från tyskland och allt funkar utan ASC. Lampan lyser konstant. Bilen gick genom besiktningen i veckan men det är vinter nu och halt. | |
|
Du skall inte greja för mycket med diagnosprogram och kodning om du inte är helt säker på vad du gör osv. Precis som med vanliga datorer och styrprogram, ett litet fel på "rätt" ställe och hela funktionen äventyras eller kraschar helt. Vilket Ediabas/Inpa använder du, vilken version osv? FP |
|
|
INPA 5.0.1, EDIABAS 6.4.7 Package: 1.2. Visste att du skulle svara Folke. Trevligt. Nej, fattar att man inte ska göra allt för mycket med dessa prg. om man inte kan det. Skulle bara vilja kanske lära mig lite om det. |
|
|
OK. jag tror jag har samma version i gömmorna nånstans, skall testa detta snart. Hade en tidigare version som inte funkade bra alls. Ediabas/Inpa är inget lättnavigerat eller användarvänligt system alls, det är avsett för internt bruk hos biltillverkare och dylika. För bilverkstäder och i synnerhet allbilsverkstäder och oss vanliga hobbypulare är mera användarvänliga program lämpligare. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.