|
|
|
|---|---|
|
Vi blev ju utan Gävleträffen i 2007 men hoppas starkt på att de blir en träff 2008. De kanske skulle funka bättre om det är varannat år så att suget efter en gävleträff blir större och drar mera folk. Titta bara på Riksdagsvalet som är vart 4:de år.. de drar ju till sig skit mycket folk =) Håller tummarna för Gävleträffen 2008 ___ BMW 530IAM Touring -01 Länk BMW CS 06798 | |
| Tveksamt, sektionen är nedlagd. | |
|
Sektionen är inte nedlagd, jag är ny kontaktperson. Har precis lagt in följande i forumet på BMW Club Schweden's hemsida Länk Tänkte att jag lite kortfattat ska presentera vad jag vill åstadkomma i Gästrikesektionen under 2008. Medlemmar i närheten, kontaktpersoner i de andra sektionerna inom BMW CS och en del andra lämpliga personer kan räkna med att få den här informationen via mail eller vanlig post också. Förmodligen under januari. Jag hoppas att vi ska försöka få till någon slags träffverksamhet framåt våren/sommaren. Idéer finns... Förmodligen så kommer vi att hålla oss till mindre arrangemang, räkna alltså inte med någon jätteträff med 150 startande bilar på Rörbergs flygplats i år. Däremot så siktar jag/vi på ett enklare arrangemang med konbanekörning och någon slags återkommande "fikaträffar", kanske en gång i månaden. Kom gärna med förslag på lämpliga ställen att träffas på. Personligen så åker jag även gärna på arrangemang som inte enbart är till för BMW-förare. Exempelvis Jungfrukustrallyt (från Gävle till Hudiksvall) eller till något café eller samlingsplats för motorintresserade, till exempel Kvarnbacken i Storvik eller Nybo Café i Valbo. Ytterligare en kul grej att göra är att besöka marknader med inriktning mot oss motorintresserade och gärna då sådana med en särskild "finbilsparkering". De jag kommer på nu, här i närheten, är Falun och Viksta i Uppland. Skulle verkligen vara kul att anlända med kanske 5-10 fina BMW-bilar i karavan till något sådant ställe. Kanske kan vi åka gemensamt några stycken till någon eller några av de större BMW träffarna på andra håll i landet också. Har varit förbi hos vår BMW återförsäljare här i Gävle (Autovation) och pratat lite med en av deras säljare. Attityden är positiv och jag ska försöka få till någon slags enklare form av samarbete, mer information kommer. Som det ser ut nu så kommer BMW On Tour att besöka Gävle under vecka 12 och dessutom har vi ju premiären av BMW X6 att se fram emot under året. Eventuellt så kommer någon eller några demobilar från Autovation att finnas på plats vid sektionens träffar under sommaren. Mitt mål är alltså främst att få fart på sektionen utan att behöva sätta massvis av folk i arbete med att arrangera en massa saker. Det ska finnas saker att göra och att åka till för den som vill helt enkelt, men fokus kommer att ligga på enkla saker, utan andra kostnader än bensinen för att ta sig dit. Det viktigaste är som jag ser det att träffas och ha roligt. Men, självklart, vill någon arrangera en stor grej (i stil med träffarna på Rörberg tidigare år) så ställer jag mig inte i vägen - tvärtom! För information om kommande aktiviteter och annat så hänvisar jag dels till sektionenens hemsida här på Länk som kommer att uppdateras så småningom, men kanske framför allt till hit till forumet. Kommer att vara inne här så gott som dagligen och kolla läget. Hör gärna av er till mig med frågor, funderingar och synpunkter. Skriv här i forumet, eller maila så kan ni få min MSN Messenger adress och/eller telefonnummer om ni vill ha det. Med vänliga hälsningar Mattias The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight... |
|
|
Härligt Mattias självklart ställer jag upp på div galna upptåg.Håller mest på o klurar på en lämplig plats för lite kurvtagning. off: jag fick vika slangen på en bromsklocka på din vagn verkstad underrättad,urk vad skitig det var o lägga sig på E4an. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Låter bra det Micke! Vi får snacka ihop oss om nånting liknande det vi gjorde i somras. Fast det kanske blir svårare att hålla till på jobbet framöver... off: Hellre du än jag ;) The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight. |
|
|
Bra att någon håller sektionen vid liv. Jag är lätt med på någon form av konbana eller annan aktiv körning iaf. Flåklypa |
|
|
Låter mycket bra, jag följer stans ledande idrottslag rätt ordentligt så avståndet är inget hinder för mig att medverka på era träffar. Keep your distance! |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Hej .. Sitter här och väntar på att julmaten ska serveras. Jag tycker det är jättebra att någon tar vid. Ni får tänka på att när vi körde första träffen var redan 1991. Nu har vi blivit för gammal och trötta för att dra hela lastet. Det krävs rätt mycket jobb, även om man gjort det många gånger och har bra rutin på det.. Själv har jag ju på slutet bara varit speaker så det är ju inge problem prata stunt en hel dag.. Det är ju som vanligt :) Så jag lyckönskar Mattias mfl.. Kul att ni tar vid. Gott nytt BMW år, även om jag sjävl åker MB CLS numera.*förlåt* |
|
Hej!!! måste säga att det skönt att det finns fler antusiaster,vi har jobbat med denna Gävleträff i många år nu och fast man vrider upp laddtrycket i E12:an varje år så räcker det inte längre flera av oss har egna företag alt.chefspos. Och det kräver mycket tid så Jag kan väl säga lycka till från hela gamla Gästrike sektionen!!!!!!!!!!!!! TEAM E12 RACING |
|
|
Tack Fredrik! Vi får se till att ordna nånting i träffväg i alla fall så att du kan få pysa och smälla lite med E12:an ;-) Blir nog nånting liknande konbanekörningen vi hade i somras som du var med på. Fast förhoppningsvis utan regn nästa gång... Kan ju säga till er andra att ni som inte sett Fredriks E12:a i aktion har verkligen missat nånting... Enda E12:a jag sett som orkat vrida av kardanaxeln när den fick för mycket fäste (Gävleträffen 2006 tror jag..) :) The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight. |
|
|
Så sönt att höra att denna underbara sektion inte bara försvinner. tyvärr bor jag förtillfället lite för långt bort för att kunna bidra till så mycket men hjälper gärna till .. Ett stor lycka till Mattias Vi ses i Sommar jag är given ... /peter BMW Z3M-POWER FOR EVER |
|
|
Kanon Mattias Nybliven 325 ci CAB -01 (fd miata) är intrsserad av enklare träffar för fika och snack. Skärså eller Stenö tex Olle i Söderhamn OpenAir |
|
|
Olle: Enklare fikaträffar kommer det att bli gott om skulle jag tro! Vi kommer säkert att träffas när vädret blir lite varmare. Fick ett förslag på träffplats för en "körträff" idag som verkar lovande och ska undersökas... Vill dock inte avslöja var det är, eftersom jag inte pratat med någon ansvarig för stället än. Men om det går som jag vill så kommer det att finnas möjligheter att göra något riktigt kul, kanske rent av en riktig asfaltsslinga, inte bara en konbana. Återkommer med info så snart jag vet mer! Mvh Mattias The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.