AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.015

DME och Bränslepump 750 e32?

In
224
Indigo
Bmw 535ia-96
hejsan är det någon här på forumet som vet vart DME reläet sitter i en 750 e32? och hur jag kan byta bränslepump snabbast?

//stoffe
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
DME boxen sitter tillsammans med insprutningsboxarna under ett svart lock höger bakkant på motorrummet.
Soppapumparna sitter i tanken, ta ur mattan i skuffen och du ser ett svart lock som är skruvat i golvet med några plåtskruv. Därunder sitter det.
Jagåterkommer om jag hittar länken till där jag visar hur jag renoverar en soppapump.

/Mats J
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Här är en länk:
Länk

Men som jag nämnerdär så kan man köra på en pump om man sätter en Y förgrening från den fungerande pumpen och matarbåda sidorna med den. Men då måste du ta ur reläet till den kassa pumpen för det händer att dom går igång igen och då pissar det soppa :(
Denna Y koppling går att göra både i skuffen och framme i motorrummet. I skuffen finns tre slangar så där kan du göra fel. På vänster bakkant av motorn är det bara två slangar så där rekommenderar jag att Ykopplingen görs. Lyft av ljudisoleringskåpan över spridarna så går det rätt bra att komma åt, ha gott om bränsleslang och slangklämmor, för det gamla måste troligen skrotas.
Y kopplingen måste tåla minst 4 bar annars kommer det pissa soppa i hela motorrummet...

/Mats J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.