AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.102

Klonkar i bilen när jag kör över ojämnheter.

Hejsan har ett problem med min bil som börjar gå mig på nerverna. Och det är att det klonkar när jag kör över ojämnheter i marken. Tex brunslock osv, har fått för mig att det är stötdämparna som är slut men är inte 100% säker. Besikta bilen i septembermånad och fick inget fel på länkarmsbussringar eller nått sånt så dom borde ju va hela. Och ojudet fans i bilen redan då. Vad jag vet är bilen sänkt med sänk fjädrar, allt är gjort av förra ägaren. Har nu tänkt byta alla 4 stötdämpare och fjädrar och även fjäderbenslagerna. Men vill veta om det är det som är felet först. Nån som har lite tips eller ideér att komma med? tacksam för hjälp.
4
Wänge
Bmw 320 -01
Det är pendelstagerna i fram som är slut skulle jag gissa på..
Okey vad kostar dom att köpa? är det svårt att byta?
4
Wänge
Bmw 320 -01
Det är enkelt att byta och billigt. Finns att läsa under mappen Gör-det-själv, sen mekartips krängningshämmarstag.
Okey tack så mycket men sitter det såna på e36? hittar inget på mekonomen.
Bilprovningen brukar vara dåliga på att kolla stötdämpare och fjädrar, men bättre på övriga framvagnsdetaljer.
Kolla fästena/bussningarna till dämparna om de är slitna. Annars kan det vara nästan vad som helst. Kolla alla bussningar och leder i framvagnen om de är dåliga, det som är kasst byter du.
4
Wänge
Bmw 320 -01
Det gör det garanterat, jag köpte mina på bmw kostade 320 kr eller nått sånt.. Ett tips är att du vänder dig till en Bmw verkstad så får du rätt grejer.
Det finns olika namn på krängninshämmarstag, bmw kallar dom tex för pendelstöd.
Okey ja tycker det borde göra det. Okey det va ju inte så farligt. det jobbigt är att jag inte har nån bmw verkstad i närheten. Men ska försöka få tag i nån som kan försöka se vad felet är. Och att man får rätt delar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.