|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Nu är det så här att jag har köpt mig en 730IA E32 -92(V8 motorn) med en kass växellåda som jag tänkt byta, och efter en del forskning om vilken växellåda jag skall ha har jag blivit fundersam över en grej som jag hoppats ni kunnat hjälpa mig med :) För jag har hittat en växellåda till en 530ia e34 -94 här i närheten och det är ju samma motor som på min 730ia och har samma betecknings på växellådan, så min fråga är då, passar den 530ia lådan på min 730ia ? Har läst och sökt en del här på autopower och blivit lite smartare,men inte tillräckligt för att utesluta nåt. Tack på förhand! mvh//Alex | |
|
Ja är beteckningarna samma på skyltárna går det. molle |
|
|
Tack för svar Molle :) Kan inte styrsystemen skilja från de olika årsmodellerna? //Alex |
|
|
Jo på 94:or 530 var det AGS (adaptivt program) och på 730 92:or utan AGS men lådorna är mekaniskt lika om beteckningarna är samma. molle |
|
|
Men lådan på min 730ia är adaptiv så då borde det inte vara några problem ? Det ända jag är lite fundersam är på 530i lådan så står det ZF 5HP18, och jag har ju iofs int ekollat på min låda,men vad jag förstår heter bara min 5HP18, men endå har dem samma växellådsnummer. Så allså borde det funka att ta en låda från 530ia och montera på min 730ia utan några problem ? Tack! //Alex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.