AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.621

Hur feta fälgar får jag på m3 e36?

Nöjer mig med 17" men vilken bredd får jag på? 8" eller mer? Har lite valsade skärmkanter. Bilen är en m3 -95 e36.
Tacksam för svar o även om ni vet förslag på fälgar med bred fälgbana.
/olle
Tror att 9.5" ska gå bra bak, dock räcker det nog med 9" fram. Talar från källor i diskutioner, inte egen erfarenhet.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Hur bred fälg du kan få på bilen beror bla. på följande faktorer...

* Fälgens Et-mått (inpressning)
* Bilens sänkning
* Fjädrar och dämparnas hårdhet.
* Däckets bredd och profil.

Med rätt ET och en org. fräsch M3-sänkning så ska inte 9-9,5" några problem.

Mvh Jimmy

Länk
oki bilen är en original m3 med valsade skärmkanter. Vilket et ska jag söka?
Filip_J
ET't på DS1'orna, som originalfälgarna heter (OBS, ej GT-fälgarna) har ET 42.

På min förra M3 hade jag coilovers sänkta till max = väldigt låg (se PG på www.garaget.org), fälgarna som satt på var 8,5" breda med 225or, dem tog i vid gropar, farthinder o.s.v, skärmarna var INTE valsade.

Mvh Filip
ch
309
chrcel
m3coupe-96
du kan lätt ha 9.5 bak...skulle själv inte vilja ha mer än 8.5 fram..blir för spårit

mvh pezen
Länk
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Poengen är väll igentligen inte bredden i sig utan hur snyggt dom sitter i hjulhuset.
Hade 19" på min m3a (lite sänkt o hård) et 35 8,5" bredd 235/35 fram 255/30 bak.
dom satt riktigt snyggt men skrapade i vid hård körning, så jag bytte till 245 bak och då vart det kanon men man bör ha 255 bak för att det inte ska spinna för mycket..

det fanns ganska mycket plats innåt i hjulhuset så jag hade kunnat haft bredare fälgar o däck om jag hade haft annat ET.
10.5" bak

Man lever bara en gång!
ni
5
niicccllas
M3 e36 -95
har 8x17 med 215/40 fram och 9x17 235/40 bak,funkar perfekt,ser fett ut och har aldrig tagit i,hjulhusen bak är valsade.

ch
309
chrcel
m3coupe-96
235 bak är för spett hehe

mvh pezen
Länk
Jag tänkte köpa 18" 8,5" i fram och 9,5" i bak med ET40. Fram blir det 215/40 och bak 245/35. Kommer även köra med ställbart H&R chassie som det ser ut nu :) OZ Mito blir det i fälgväg iaf :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.