|
|
|
|---|---|
|
Pratade med BMW här i falun och skulle få betala 2600:- för en tätningslist till dörren på 330n!! Som ni kanske förstår så vill jag nu efterlysa var jag kan hitta en list till lite humanare pris. Vill ju ogärna köpa en beggad på bildem, gummi är ju färskvara... Det är alltså tätningslisten som sitter kring dörröppningen på karossen, alltså inte på själva dörren. | |
|
helvette,,, 2600:-???? jag bytte bägge sidor på min e36 för 600:- |
|
|
Nog är väl dörrfönstren utan dörram på den bilen? Jag köpte nya dörrlister till min 630 CS som också är utan dörram! Kostade också massor! Troligen är listen då litet mer komplicerad eftersom det inte är så lätt att få dörrutan tät! Sedan är nog unika delar till "C"-bilar litet dyrare också än till "vanliga" BMW-bilar ty det "drabbar ju ingen fattig" tycker nog BMW! En lösning kan vara att bli medlem i www.BMWCS.com och vänta till de (som det brukar vara) årliga kampanjerna då man får 20% rabatt på delar. Sedan är ju dollarn låg! Dock brukar frakten vara jättedyr! Kanske kan fraktproblemet lösas med Länk Tanken är ju i alla fall att det skall bli billigare frakt! Per L Per L |
|
|
tack för tipset, får nog fundera lite över detta.. Tar gärna emot tips om andra ställen i Sverige där jag kanske kan köpa lite billigare. Import från USA verkar jobbigt och så frakt, tull och moms på det... Ska kolla lite inom eu vad det kan kosta.. Annars har vi ett enorm starkt lim på jobbet som vi brukar använda på gummidetaljer=) Kanske kan lyckas få tillbaka lite spänst i gamla listen med lite handarbete! |
|
|
Har samma problem på min 330 Ci -03 och har oxå fått pris från BMW på 2600kr. Listen är inkopplad till elsystemet pga. tätningen mot rutan och blir därför mycket dyrare. Jag har testat att limma min med ett antal olika "superlim" och inget har fungerat fullt ut. Så det blir nog att bita det sura äpplet och beställa en ny list. Ska dock höra med Razvan på Stylabilen då jag har för mig att han även kan fixa reservdelar av detta slag. Återkommer med Razvans pris. Mvh Jimmy Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.