|
|
|
|---|---|
|
Hej Kupefläkten på min 530 har börjat ge ifrån sig ett irriterande gnissel.. Nån som har erfarenhet av att byta en sådan? Kan man komma åt fläkten genom plasten framför vindrutan eller måste man lossa hela instrumentpanelen? | |
| Du plockar ut fläkten från motorrummet. Mitt bakom motorn sitter en plåt på torpedväggen (lyft bort kabelstammen) som du tar bort och där innanför sitter fläkten. | |
| har samma problem,går det inte smörja upp den eller dyl?.ist för att byta. | |
|
Bakom motorn.. det lät lite svåråtkomligt.. Får prova sen. farsan hade exakt samma problem på sin mb 320 -94.. han provade att smörja det gnisslade lagret med fett men det hjälpte inte. Därför tänkte jag byta hela fläkten. Vill man inte det kanske man kan hitta ett nytt lager som passar. |
|
|
Tänkte bara säga att nu har jag plockat ut den gnisslande fläkten. Jag droppade lite motorolja i lagerna, satte tillbaks den och den blev tyst. Har kört ca 300 mil sen dess och den är fortfarande tyst... så det verkar som motorolja funkar bra att smörja dessa lager med. /Jakob |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.