AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
785

Hur svårt är det att byta stråkastare E39 -02?

Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Mina strålkastare är mjölkiga och jag har tänkt att byta dem. Vad är bäst att köpa, pris/prestanda?

Är det bara att skruva eller måste det lödas och fixas?

Sitter den automatiska nivåregleringen i de nya lamphusen eller sitter de i bilen?

Tacksam för hjälp!
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
kan inte ta mer än max 5 min att skruva loss...

schnellfahrer baumvelt
the force is with mee
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bäst är Hella original =fabriksmonterat på BMW men är ju inte gratis.
Är bara 4 skruvar och lampkablarna, man drar/ vinklar ut insatsen från grillsidan först, sitter en liten "krok" på andra sidan vid blinkersen.
Får flytta över den lackade listen på undersidan, tar ca 15-20 minuter max på varje sida.
Ljusautomatikens reglering sitter i ljusen, och är lika både för halogen och xenonvarianten av faceliftljusen. Däremot så har xenonförsedda bilar automatisk ljusvidsreglering som konstant håller ljusen i rätt nivå oavsett last och bilens läge vid sensorer och en modul.
Halogenvarianten har en manuell ljusratt på instrumnetbrädan för att kompensera tung last tex.

///MVH Hasso
Länk
Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Tack för svar! Om jag nu skulle välja nåt annat än Hella, innebär det även mer jobb? Har ni nåt att rekommendera? Finns det andra nackdelar?
Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Det blev inga nya, lite väl dyrt för original, trots direktimport från Tyskland. Kollade även på pirat, men blev avrådd från fler håll.

Så jag polerade upp dem med autosol, för hand, och vaxade dem. Det blev riktigt bra. Men nu har jag tänkt att våtslipa dem för att få bort de lite kraftigare märkena. Jag tänkte börja med P600 sen P1200 och om jag hittar så kör jag en sista gång med P2000.

Sen tänkte jag köra en omgång med Sonax Plastic scratch remover och avslutar med hårdvax.

Nån som har provat att våtslipa? Råd?
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
du får alldrig bort allt.. sedan tycker jag att 600 papper är för grovt..börja med 1200...annars kan du kan få så mycket mera repor så du får polera i dagar.

schnellfahrer baumvelt
the force is with mee
Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
OK, tack Mika!
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Glasen verkar vara mkt hårda , provade att polera mina med polermaskin och ganska grov rubbing: Det hände nästan ingenting! Vågar själv inte ge mig på att köra med slippapper på glasen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.