|
|
|
|---|---|
|
hallå. Har fått kalknedfall på bilen och nu är huven och delar av taket fullt av vita rinningar. Hur i helvete får man bort det det?! Toarengöring? ättika? citron? //IS200-01, RX300-03 | |
|
Det är svårt att tvätta bort. Kan gå hyffsat med syra, ex citronsyra som du skriver. Annars är nog det enklaste att köra av bilen med biltemamaskin och en vaxpolish, så får du bilen vaxad på köpet. MVH/ |
|
|
Jag har samma problem när jag tvättar bilen med vanligt vatten. svart bil dessutom. jag använder mig nu utav wax it wet och en starfibertrasa för bilar. perfekt resultat varje gång. det tar lite extra tid men det är värt jobbet. underhållstvättar sedan bilen en gång i veckan på 24H car wash med avfettning och torkvatten :) |
|
|
Lyfter en gammal tråd, jag parkerade förra natten i ett garage i Stockholm där ett rör i taket verkar ha läckt vatten med kalk och sand. Tvättade bilen direkt när jag körde ut, därefter ytterligare två gånger igår kväll men det finns fläckar som inte går bort på motorhuven. Även på vindrutan finns det fläckar men det kan jag nog leva med. Har google'at lite och man ska kunna använda avfettning med lågt ph, typ något baserat på citron, Men produkterna som används verkar inte gå att köpa i Sverige, någon som känner till lämplig produkt som säljs i Sverige? Eller ska jag lämna in bilen på en bilvårdsfirma? Svårt att fånga på bild men man kan se några fläckar här: Länk |
|
| Fälgrengöringsmedel, typ Sonax variant, bör funka. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.