|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar ni som har aluminium lister i era bilar...är accentslipad aluminium "äkta" aluminiumlist eller är det som titanlisten bara målad plastlist i titanfärg? Har den sån där härligkänsla av riktigmetall, som blir kall en varm sommardag? Mvh// Rp | |
| Den är i ett metallfolie, precis som alla andra interiörlister. Den blir kall på vintern och varm på sommaren. Den är snyggare i broschyren än i verkligheten. | |
|
Jag tycker metallkänslan i den är ganska tydlig och är klart nöjd. Håller dock med om att den är snyggare i broschyren. Dennis82: är du säker på att det är samma material som de andra listerna..? Den kostar ju fyra gånger så mycket som (eller om man så vill, 2.400 mer än) titan/svartlack etc... |
|
|
Det är klart att jag är säker. Annars skulle jag inte skriva det, eller hur? Det är en plastlist med folierad yta. Sen om det är plast eller metallfolie känns som att det kvittar. Det är inte massivt aluminium. |
|
| Jag har ingen aning om ifall du skulle skriva det om du inte var säker. Jag vet inte vem du är. I mitt tycke är känslan/finishen i alla fall överlägsen de andra icke-trä listerna, inkl glaciärsilver. Något lite får man allt för 2.400, även i BMW-land. | |
|
Okej, vad bra att ni tycker det ser bra ut! Har nämligen beställt dessa interiörlister till min 118D som borde vara producerad vid det här laget. Men håller med om att det borde skilja nått i materialet med tanke på, som Helgeson skriver, att prisskillnaden är ganska stor jämfört med "orginallisterna"... //Rp |
|
|
Det är inte materialet som skiljer. Listen är som jag tidigare påpekat i plast som i sin tur är klädd i folie. Precis som alla andra interiörlister. Man betalar för alternativet, inte för materialet. Det förekommer överallt i alla lägen i allt man köper, och så även här. Vill man ha det så betalar man extra, inget mer med det. Men materialet är inte exklusivare än något annat, det är lika billig plast som allt annat. |
|
| Folien är uppskattningsvis 0,3mm tjock. | |
|
Citerar svar från BMW: "Interiörlisten Accentslipad Aluminium(4B3) är gjord av aluminium. MvhMarknad/produkt" Min är f.ö. taskigt slipad undertill, vilket gör att kanten är skarp på ett sätt som inte för tankarna till plast... |
|
|
Helgeson: Om du kontaktar din ÅF och ber dem göra en garantiförfrågan ang utbyte så finns det nog god möjlighet till utbyte av den till en ny. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.