|
|
|
|---|---|
|
När man ska ringa igenom bilen inbyggda handsfree så blir det så lågt ljud så man knappt hör fast man har höjt volymen till max. Kan man höja nån annanstans? /// Thomas ___ BMW 530IAM Touring -01 Länk BMW CS 06798 | |
| Du höjer med volym kontrollen på stereon under pågående samtal. | |
|
de har jag provat men ingen skillnad tyvärr. ___ BMW 530IAM Touring -01 Länk BMW CS 06798 |
|
|
Lånar tråden lite. Jag har samma problem men i en E36 Cab. Kan man enkelt förstärka ljudet från telefonen?? Efter att ha bytt ut originalhögtalarna i kicken med dubbla talspolar (handsfree + vanlig stereo) så var jag tvungen att hitta en lösning för att få ut ljudet från telefonen i bilen. Jag kopplade då telefonens högtalarkablar på de mellanregister högtalare som "blev över". Det fungerar men volymen är väldigt låg. Kan man på ett enkelt sätt förstärka detta ljud? Finns det speciella "telefonljudsförstärkare" på marknaden? Nån som vet?? Tochdown |
|
|
Det skall inte behövas nån extraförstärkare, däremot riktig högtalare. På min (med originalhögtalare) är volymen fullt tillräcklig, utan att ha på max. Vore den högre så skulle HF:en få problem med att ljudet går in i egna micken med för hög nivå osv. Om man byter originalhögtalare (de med dubbla talspolar) så rekommenderas starkt en speciell högtalare för talkommunikation till telefonens HF, t.ex Peiker eller nåt från Ericsoons eller Motorolas sortiment. Det gör en ordentlig skillnad mot att köra ut ljudet i vanliga musikhögtalare. Högtalaren kan döljas t.ex i ena dörrfacket, det räcker med endast förardörren, kabeln finns redan inne i dörren. Ett mera elegant sätt (men mera jobbig installation) är att montera en liten högtalare dolt inne i nackskyddet. FP |
|
|
Tack Folke! OK, då kan jag ju bara byta den orig. mellanregisterhögtalare i dörren som jag nu använder mot en högtalare för talkommunikation. Jag har letat runt en del men inte hittat rätt. Har du något modellnummer eller liknande?? Heter det "högtalare för talkommunikation? /Touchdown |
|
|
I princip rätt enkla högtalare, oftast 2,5-3" eller ibland ovala i liknande size. För att få pentrerande ljud vid just talfrekvenserna så har de oftast akustiskt filter i form av en platta med små hål framför högtalaren och en enkel box bakom. Hos de som säljer komradio osv finns dessa, och även de som säljer handsfree kit för telefoner. Men det funkar även med enkla vanliga högtalare, även de allra minsta för bilstereo. FP |
|
|
ingen som vet ? ___ BMW 530IAM Touring -01 Länk BMW CS 06798 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.