AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
24.182

Projekt Starscream har nu börjat :)

Sida 2 av 3
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
SOda: Det stämmer mycket bra ca 80% av ideèrna kommer att tas från bmws GTR z4:a. Och du behöver inte oroa dig för bakskärmen! Det har vi redan planerat ut att den ska ändras. Hjulhusen är alldeles för stort bak. Så detta kit kommer att följa hjulen så den inte ser allt för hög ut!

De grejer vi kommer att ändra drastiskt på är ju fronten, bakskärmen som sagt och huven kommer bli annorlunda annars så är det mycket från GTR kittet.
se ju grymmt bra ut ... hoppas det forsätter så... ska bli intressant o se vlken front du tar eller gör:P ehhe
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Trevligt, mycket trevligt. Låter som du har ett vinnande koncept. Hoppas ni får till finishen så du blir nöjd. Har ni planer på att gjuta upp paketet efteråt? Det kanske finns en möjlighet att finansiera bygget för dig om du gjuter av kittet, det borde finnas flera som är intresserad av ett liknande kit. Har inte sett någon som säljer avgjutningar på ombyggnationen hittills.

Mvh Henrik
Visa användare
639
Soda: Ja det är ju snart jul så då kan jag även tala om att detta kit kommer att finnas direkt på marknaden när bygget är klart och provat! Inte för att jag har någon vinning i detta men jag tycker byggaren är helt klart värd det! Dock vill man ju vara unik ett tag så hehe...

Men som sagt detta kit kommer att finnas tillgängligt inför nästa sommar. Så är någon intresserad kan ni höra av er till mig så länge tills bygget är klart.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Coolt, blir det i glasfiber eller PU?

Mvh Henrik
fantastiska z4:an.. kollade lite på din tråd på zpost... såg att breddningen fram verkligen börjar ta form.. tycker att du borde gjort vanlig breddning kring hjulhusen istället för att låta breddningen gå in i frontspoilern om ud förstår vad jag menar
hur går bygget???? kan vi få lite uppdaterad info :D
Visa användare
639
Jadå det rullar på =), just nu är det bakskärmarna som moddas, ska dit i morgon så då lägger jag upp lite bilder på zpost.com.. även här då om ni är för lata ;)

Sen håller jag på att kika upp för eventuellt en ställbar vinge från kupèn, en hydraulik vinge som porsches carrera GT.

Blinkersna byter jag ut mot nya 1-seriens (synd att dom är lite stora, eller avlånga ananrs hade dom varit väldigt grymma design mässigt)

Yes så är det men som sagt kommer bilder imorgon!
låter spännande.. speciellt det är med vingen... när tror du att kittet kan vara klart??
Visa användare
639
Ja det blir nog inte klart förrän tidigast april. Förhoppningsvis är den klar till ialf slutet på april, men man vet ju aldrig vilka hinder man kan stöta på :S
Visa användare
639
Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk
Spannend!
ser ju riktigt bra ut :D ... har för mej att du nämde att kittet kommer säljas senare... vad blir isåfall cirka priset??
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
i så fall paxar jag den nu direkt, oavsett vad priset blir :)
hur går avgjutningen av fronten??? är det klart snart??
kommer du hinna visa upp nåt till elmia???
Visa användare
639
Yes! Bilen kommer stå i CustomMania's monter i B-hallen hela helgen. Men den kommer dock bara stå i formarna så det kommer se lite roligt ut, grå grundning på de byggda delarna safirsvart allt annat förutom hardtopen som är silver XD, Men sånt får man ju leva med!
vilket datum är det??
Bi
155
Bilen
135i Cab Cobb E88 -09
Audi A6 2.0T Sedan -06
Z4 3.0 Roadster -04
Missade Elmia pga. vädret. Finns det några bilder därifrån? eller några nya byggbilder kanske.

hur går bygget??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.