AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
24.180

Projekt Starscream har nu börjat :)

Sida 1 av 3
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Yes då har äntligen vinter bygget börjat. Projekt Starscream (Namnet kommer från Transfomers vilket jag tycker passar heh)

Utgångs punkten kommer att vara Bmw:s Motorsport Z4. Alltså 100% race känsla över det hela, visst kommer en del detaljer att ändras för enligt mig är den Motorsport Z4 100%:ig. Okej kanske 100% race funktioner men jag vill även att det ska se bättre ut.

Först ut var ju givetvis att sänka den (hade bara orignal innan), så Bilstein Pss9 coilovers gjorde susen!:

Länk

Sen eftersom att min är trimmad hos ESS är det ju otroligt viktigt att kunna stoppa besten så stoptech bigrake kit (slitsade skivor med 4-kolvs ok):

Länk

Sen därefter lämnade jag in bilen för total ombyggnad, Alla kaross delar kommer att bytas ut förutom dörrarna och bagageluckan. Så här långt har vi hittills kommit med bygget:

Länk

Länk

Länk

Nej denna vinge kommer inte jag ha utan det var bara ett test, japp det är badsters vinge ;D

Länk

Målet är väl att hinna klart till Elmia 08 men det ser stressigt ut eftersom det är så pass tidigt nästa år (slutet på mars). Så få den helt klar med ny lack innan April är slut då är jag super nöjd! Jag kommer att uppdaetra så mycket som möjligt.
låter helt klart spännande... vad har du tänkt för front??? vilken färg ska du ha på den??
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Han karln med udda smak för små detaljer tipsar om sant flörstör givetv is dina visioner:): Stålomspunna bromsslangar, Powerflexbussningar till fram och bakvagn, OZ Superleggera fälgar(1/3 av normal fälgs vikt), Michelin PS2 alt R/ semislicks, BMW metallhattar till luftnipplarna för däcken(?!?:)), Feritta metallkattar(soundimprovement...), Chromade URSS-bars(USA)...

Ambitiöst bygge, lycka till!!
Asken
Visa användare
639
Hemligt hemligt hemligt ;). Fronten på motorsport Z4:an är ju ingen höjdare så den blir det inte ialf ;)... Lacken kommer ni få se på Mantorp träffen antar att den inte hinner bli klar till Elmia ialf, Då kommer den nog bara stå grundad
nu är man grymmt sugen på at veta mer... vad händer med inredninge???
Visa användare
639
Hehe ja man är själv grymt suge på att se hur det blir till slut! :)

Inredningen kommer att vara original än så länge, jag trivs ganska bra med som det är. Dock skulle man ju vilja hotta upp den med men man måste ju hejda sig lite, pengarna växer ju tyvärr inte på trädet hehe. Sen är det alltid kul att ha något projekt kvar till nästa säsong om inte annat.

Ända som kommer att hända i inredningen är att jag ska fixa till en snygg mätar hållare brevid originalmätarna. Det kommer vara laddtryck/oljetemp/oljetryck mätare, smoke 270 gauge mätare, som enligt mig är jävligt sexiga ;)
bilen borde väl snart vara god för 300km/h eller??
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Lär väl inte va några höga odds på att bilen blir vit med motorsportfärgerna nånstans över karossen... men det blir säkert grymt snyggt hur det än blir!! :)

Lycka till
Visa användare
639
Nej motorsportränderna blir det inte, ingen vidare snygg detalj i mina ögon. Men vitt är schysst ;)

Det börjar arta sig i bygget, dock ser man ju inte så mycket av hur det egentligen ska se ut eftersom detta är bara "grov jobbet". Men jag tycker faktiskt vingen ser jäkligt frän ut från denna vinkel :):

Länk
är det huvscoop på taket oxå??? sen när du får dit den riktiga vingen kan det bli riktigt schysst.. har sett vingar som har ungefär samma form som bagageluckan alltså att det är en liten upphöjning i mitten
Visa användare
639
Hehe nej faktiskt så är det ingen scoop (tyvärr) Men visst fasiken ser det ut som det!? Skulle faktiskt vara rätt ballt att ha en sådna också!

Ja det kommer att luta mot en sån vinge du beskriver typ som Ings vingar:

Länk

Utgå ifrån dom sen göra den lite mer custom så att den passar bra med linjerna! Sen ska den ju även funka också. Så vi får se om man kan få båda önskningarna hehe.

Sen frågan angående ditt förra inlägg: - Hmm nja jag hoppas den är god för 300km/h eller det borde den vara. Får helt enkelt prova det nångång när man är på autobahn, vilket säkert blir till sommaren!
vit med mattsvarta fälgar!!!
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Jag sitter och biter på naglarna av längtan och stress :D! Snälla, låt bilen vara svart, gärna mattsvart! Fälgar får du göra som du vill med men behåll gärna dem också svarta! Åhh vad detta ska bli bra! Förstör inte med ett för överdrivet stuk, eller lack! Please!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Föreslår färgerna Lambo-orange och solidsvart, såg detta på en 997 GT3 RS, grymt snyggt! (Fälgarna, dekaler, störtbur mm var orange). Men visst skulle man kunna invertera de färgerna oxå... Lycka till, kul bygge.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Det ska bli kul att se vad som kommer ut av detta. Kul att du törs satsa.

Mvh Henrik
Ja ingen showlack med pearl o mirra o allt vad skiten heter, ser bara fjantigt ut på en bil med racestuk. Enda metalliclacken som är ok är silver eftersom det är Tysklands tävlingsfärg.

Skippa sen för 17 ev. herrejösses multimedia anläggning med 14 skärmar i kofferten och lika många i varje dörr. Tramsigt på en showbil och vi skall inte tala om hur tramsigt det blir på en bil med racestuk.

Lättviktsstolar och massor med kolfiber hör däremot hemma i en showbil med racestuk.

För övrigt ser det hittills ut att kunna bli bra.

/Fredrik
Trottoarkantshatare

Min 330i Länk
Visa användare
639
Gunsnroses: Ja alltså herregud va svart är läckert! Men nu ahr jag haft det på bilen i tre år så jag är ganska trött på att hela tiden hålla den ren och för inte tala om alla spindelnät repor man får direkt man tittar på den :S. Så svart blir det dock inte denna gång.

Vad det blir för lack vet ni om man kikar runt på bilderna. Finns nämligen "hints" på två av bilderna ;)... Se om ni klurar ut det!

Soda: Ja nu när det väl har börjat så känns det faktiskt jävligt skönt. Var lite nervig i början att vi måste kapa i skärmar och sånt men va tusan man lever ju bara en gång!

Fredrik M: Jag måste göra dig besviken Pearl lack kommer det att bli :S... Får se om du kanske gillar den ändå! :)...OCh nej nej nej ingen mer multimedia än vad som redan sitter i som original. Jag är kanon nöjd över bmws original multimedia. Så det blir inget sånt trams. Själva interiören kommer attt lämnas orörd helt och hållet i denna tidpunkt. Pengarna schvissar förbi jäkligt fort X(...

Ja vi hoppas på att detta kan bli något riktigt bra, passformern och kvaliten är ju jäkligt viktig och jag vet att Johan på Customania inte slarvar med sånt.

Så en jul hälsning från oss till er! Tack för visat intresse! God Jul och Gott Nytt År alla bmw galningar! =)
Visa användare
639
Nu börjar även luft urtagen synas, men mer blir det ju måste börja kapa i original delar nu :)

Länk
Visa användare
639
Nu börjar även luft urtagen synas, men mer blir det ju måste börja kapa i original delar nu :)

Länk
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Framskärmarna och kjolen påminner mycket om Z4 GTR, likaså vingen. Får du till skärmarna lika bra så har du en riktigt fräck bil.

Mvh Henrik
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Är det Z4 Gtr som du skall efterlikna så tycker jag att du skall försöka dra den bakre skärmkanten så lika orginal som möjligt. Uppdragningen som finns på GTR bilen samt de replikor som redan är byggda ser inte bra ut tycker jag.

Mvh Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.