|
|
|
|---|---|
|
Hej, har funderat rätt länge nu och har lite svårt att bestämma mig så jag tänkte kolla lite här så kanske man blir lite klokare. Jag har en sterlinggrå bil med svarta säten. Vanliga skinsäten i jättebra skick, men har alltid varit sugen på ett par sportstolar eller helst M-stolar. Nu är det inte så lätt att få tag på stolar, speciellt helsvarta som jag tror passar bäst och som jag skulle föredra. Så därför undrar jag vilka andra färgkombinationer på stolar skulle kunna passa. Varit inne på blå/svarta och röd/svarta men är lite osäker. Det finns grå/svarta M-stolar men väldigt sällsynta. Så vad tror och tycker ni? Mvh Ps. Andra stolar än originalen är inte aktuellt | |
| hur ser övriga inredningen ut.. vad har du för lister och dörrsidor m.m??? | |
| Jag har M-stolar i vitt skinn, med mörkt textilmaterial på sittdynan och halva ryggstödet. Riktigt snyggt. Helsvart skulle jag helst undvika då det är rätt mörkt inne i bilen för övrigt. | |
|
Blått ihop med sterlingsilver tror jag inte alls på, rött fungerar bättre. Har sett två varianter på röd/svarta sport/m stolar. De är inverterade mot varandra om du förstår. Så den ena blir röd med svarta detaljer och den andra svart med röda detaljer. Tror det blir snyggast med svart med röda detaljer. Fast allra snyggast blir det med helsvarta. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
bmw_Jerry. Jag har svart inredning i bilen förutom mittkonsolen som är träimitation och som ska bort så fort tillfälle ges. Fredrik M: Jag vet precis vad du menar med stolarna angående färgkombinationen. Ja... får väl satsa på svarta som jag också tror mest på. |
|
|
Du borde kanske kolla in den här länken. Ser ut som något för dej tycker jag iallafall. ;) Länk /Emil Mina bilar: Länk |
|
|
Till en Grå bil passar väl de flesta färger? Men jag skulle satsat på Röd/Svarta Vad är ett rimligt pris för ett par M-stolar? 6000:- för ett par (som Eklunds begär) tycker jag verkar dyrt! Förresten om ni köper från en skrot så se upp med bältes sträckarna, dom kan ha löst ut! Och glöm inte koppla bort batteriet när ni monterar! Min Z3: Länk |
|
|
PS Om du köper stolar från en Z3 Coupe som jag har gjort så saknas bältes genomföringarna men det funkar lika bra utan! Min Z3: Länk |
|
|
Xeik: Tack för tipset, har tittade tidigare där och jag håller med att dem stolarna ser intressanta ut. Tom om det gråa delen ser väldigt ljus ut så kanske man skulle våga sig och färga den delen till något mörkare med hjälp av en yrkesman. Lite som Anmith säger 6000 är rätt mycket pengar men jag har faktist inte sett några billigare så det kanske är det pris man får betala om man nu vill ha ett par. Anmith: Jag hänger inte med på resonemanget ang bältessträckarna. Bältessträckarna sitter väl inte på stolarna utan i karrosen så det bör inte ha något med stolarnas skick eller funktion att göra eller har jag missat något? Förklara gärna lite hur du menar. |
|
|
Bältessträckarna sitter fast på underredet och, när man byter säten så byter man allt, även underredet, visst går det att flytta över bältessträckarna från original sätena men det är bättre om man slipper! Min Z3: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.