AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
850

Nya A4

Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
Är det någon här som kört den än? Har bara kört a5 än och det var en trevlig upplevelse. Tror att nya a4 blir en mycket (för?) hård konkurrent till 3 serien ett tag nu. Den är dessutom riktig snygg på bild iaf
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Har kört 2.0 TDI som äntligen fått commonrail teknik. Den går riktigt bra ! Motorn är tyst och smidig. Trevligt moment och smidig växellåda.

Bilen har växt mycket på alla led och kanter, och upplevs mycket större invändigt jämfört med gamla Audi A4, som varit med ett bra tag.

Det ryktas att 1.8TFSI ska gå riktigt bra. Tyvärr har jag inte själv haft möjligheten att prova den ännu.

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
2.0 finns väl enbart med framhjulskrafs vad jag förstått, det är lite synd. Vill man ha 4 hjulsdrift och diesel verkar enbart 3.0 finnas än så länge.
Njuren
Läste senaste testet i AMS och fick sken av att 3an kändes gammal och omodern jämfört med A4an.
Märklig känsla som man ville tränga bort ;)

"the things you own end up owning you"
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Tycker att A5 är grymt snygg. Vill byta upp!

Men, två viktiga saker säger stopp:

1) Ej bakhjusdrift
2) Gillar inte FSI-bensinare (och vill inte ha diesel heller)

"BMW M3 V8, finns det bättre?"
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Vad är nackdelen med FSI? Har ingen direkt erfarenhet annat än från en och annan hyrd Audi och Golf. VAG själva tycks ju höja dessa motorer till skyarna.
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Förstår inte heller vad nackdelen skulle vara? Har bara erfarenhet från en motor 2.0 TFSIn som sitter i Golf GTI, och den har jag bara positiva saker att säga om förutom oljeförbrukningen som är hög!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.