AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
849

varför vibrerar bilen ?

lu
7
lurvas520
bmw 520i turing - 92
hejsan alla glada

jag är en ny ägare av en bmw 520i-92..
igår tänkte jag vara snäll mot bilen såå jag gjorde en servise dvs stift, luftfilter, bränsle filter och olja + filter.. nu till saken idag när jag hadde brottom till jobbet så börjar bilen vibrera som om den gick på 5 burkar så jag kolla direkt på soppa mätaren och som vanligt lite bensin sen gickl den änu sämre.. vad kan det vara tänkte ja sen vips så sluta det vibrera vad kan detta vara??
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Tanka i Redline injector cleaner och full tank V-power!

Mvh Danne
lu
7
lurvas520
bmw 520i turing - 92
asså du tror att det kan vara att jag har ingen soppa?? jag ska prova och tanka 98 sen få jag se :S
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
En begynnande dålig soppapump kan ge de symptomen. Min gick som du beskriver i skarpa kurvor när pumpen höll på att ge upp.
lu
7
lurvas520
bmw 520i turing - 92
humm men allså den gick bra sen och efter jag bytte soppa filtret såå va det inget fel.. bara nu ca en mil höll den på sen sluta det.. ska tanka och sen se hur den beter sig.. har nyss bytt generator på den vill inte meka mer med den det är ju bara en bruksbil vill hällre lägga mina pengar på min andra bil..
lu
7
lurvas520
bmw 520i turing - 92
humm men allså den gick bra sen och efter jag bytte soppa filtret såå va det inget fel.. bara nu ca en mil höll den på sen sluta det.. ska tanka och sen se hur den beter sig.. har nyss bytt generator på den vill inte meka mer med den det är ju bara en bruksbil vill hällre lägga mina pengar på min andra bil..
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
min har haft liknande symtom i ett tag. Drn rn morgon när jag sklulle flytta bilen för den stod på städgata så startade den inte. Det var soppapumpen som hade gått. De finns billiga på biltema billigare än vad skrotene säljer en till dig för. och de passar som handsken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.