|
|
|
|---|---|
| Med just det faktum att det är ganska kul att bara titta runt på bilar på internet av både nyare och äldre modell, men ibland börjar jag undra vad vissa människor säljes. Världens mest överskattade BMW-model måste vara E36 från 93-97, gärna i halvuselt skickt och en mätarställning på 25 000 mil och uppot, chocken kommen när man ser priset. Vem är igentligen berädd att betala 45 000 kr för en 93a som rullat över 25 000mil, och 60 000 kr för en E36 från 97 med 22 000 mil på mätaren. Sanslöst är min kommentar.... Vad är era kommentaren, överskattad modell eller inte? | |
|
Då ska man inte prata om gamla E30 hinkar.... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Kommentaren måste ju bli>>>Marknaden styr priset...får dessa ägare sålt sina vagnar för det priset så är det ju helt rätt kurs :) Ingen som förbjuder en ägare att sätta ett visst pris...men om bilen verkligen säljs för detta pris är ju en helt annan femma ;) En del "provar" ganska så friskt när det gäller bilens "utgångspris" och naturligtvis även annat "smått o gott".. Mvh Janne. |
|
|
Nä just det vi ska inte prata e30 för en e30 i likvärdigt skick betingar nog högre värde än e36 pga entusiast samt kult status:-) Mvh Danne |
|
|
Så länge det finns en stor mängd "torskar"/köpare på dessa vagnar så sätts priserna därefter. Sedan finns det vissa modeller vars ägare tenderar att överdriva priset en smula. Försöker man informera en typisk ägare till en 328 -96:a om dennes bils realistiska marknadsvärde så linkar man därifrån med två blåklockor och ett brutet näsben. ;) /L |
|
| Håller med om att de är alldeles för dyra. De är ju nästan i samma prisklass som E39. Jag har aldrig gillat E36 och kommer aldrig att köpa en. | |
|
Mycket populär bil hos de yngre. Tillgång och efterfrågan helt enkelt.. Det "realistiska marknadsvärdet" är väl ändå det pris som går att ta ut vid försäljning!? |
|
|
Håller med om att den är populär bland yngre. Fast samtidigt är det troligen den BMW modell som ger sämst vibbar till medtrafikanterna, så jag tror att populariteten dalat en del på senare år i takt med att E46 blivit billigare. Har haft två E36 och man blev inte direkt framsläppt vid blixtlåskörning och fick ofta upprörda blickar och gestikuleringar vid omkörningar av andra bilar :) Precis som med E30 börjar fina originalbilar bli riktigt sällsynta. Uppfattar som att priserna på tex M3 3.0 E36 har legat still ett par år nu. Många E36 har köpts billigt och sedan sminkats med en hel del eftermarknadsprylar som sedan säljarna vill ha igen vid försäljningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.