AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.676

BMW Online - ConnectedDrive

do
162
dopamin
530i Touring -07
Hej

Någon här på forumet som har lite inside info när eller om BMWs online system tänker dyka upp i Sverige? Det jag tänker på är detta --> Länk

En demofilm --> Länk

Det finns idag i Tyskland, England och Italien. Min BMW återförsäljare visste knappt vad jag menade för nåt. Hittar inget heller på BMW svenska sidor.

Min 530 är förberedd med BMW online då den är importerad, men kan inte koppla upp mig förståss.

MVH

Stefan
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
lika dant har jag,de är väl bara o registrera dig o chassi nr betala in årsavgiften.
do
162
dopamin
530i Touring -07
Hej WAN

Tack för svaret. Har du registrerat dig?
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
nicks
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Det är ganska tufft BMW Online!

I Tyskland rapporterar parkeringshusen till BMW Assist om hur många lediga platser som finns kvar 24-7. Såg detta på ett tyskt E60 forum :-)

Coolt!

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jag ställde den frågan för ett år sedan, och då var svaret att det inte var på gång.

----
BMW CS #6212
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Vill tillägga att jag frågade om funktionen så sent som i fredags och svaret var, till min besvikelse, att det inte finns i Sverige.
Vore trevligare om man kunde utnyttja sin telefons 3G anslutning till data, nu med iPhone och allt...

/Hammar
Visa användare
82
x3mkungen
540 IA -94
525D -08 E61
Porsche 911 -86
Holy crap så coolt.

Måste hitta en ursäkt för att ha detta.

Hmmm.... näää

men coolt är det inget snack om annat
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Någon som vet om detta har börjat fungera i Sverige?

/Andreas.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
"Bump"

Någon som vet något nytt? Jag har en E61 LCI 530dA T M på ingång från Tyskland med nästan allt och vill gärna ha online delen att fungera i Danmark.

Någon som vet något? Den tyska återförsäljaren ger 6 mån gratis BMW Assist / Online, men om det endast fungerar i Tyskland på vägen hem blir det ett kort nöje.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bumpar igen. Någon som vet något om "ConnectedDrive" är på g till Sverige? Allt ifrån google maps, "My BMW Remote" och en hel den andra funktioner bygger på att man har ConnectedDrive. Känns onödigt att BMW Sverige ligger och sover, jag menar det är ju ett enkelt sätt att tjäna mer pengar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.