AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.224

Ipod i navi

sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Jag har en 6 vxl cd i skuffen, e39-03, jag vill koppla till en ipod , det jag undrar över är , kan jag få upp spellistor/låtval i displayen/navin? Laddas den då av bilen? Kan jag använda knapparna i ratten?

Kollade med bmw, om jag kan koppla in på aux ut på stereon, jag har en 672 vxl, samt 676 hifi. Det kunde man naturligtvis ej! Kollade en sida med ice-link, CES. Ja! Jag har sökt på "sökfunktion", men jag förstår inte
vad "taggar" ,bm, o dylikt är, jag är snart en farbror känns det som!
Därför dessa frågor på detta eminenta forum.
Beskriv gärna HUR GÖR JAG!

Mvh Peder
Rekommenderar Dension GW300
Länk

Med GW300 kan du ansluta iPOD, USB minne/hårddisk samt AUX (3,5 mm plugg)

Du får upp låtnamnet samt kan bläddra efter, Filnamn, Artist eller Album mm
Låtnamnet ser du i navigatorn eller i displayen (vid instrumentbrädan)

Vill du ha en lite billigare lösning finns GW100 som saknar USB och har just nu en lite sämre mjukvara (dension kommer med en bättre snart)

Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Densionsweden.

Jag har redan skrivit till Dension USA och frågat en del saker om just GW300. Och det verkar vara den som gäller för min E38 740i -99 med DSP-stereon.

Något jag glömde fråga om var hur en sådan maxad GW300 ser ut systemmässigt.

Jag ska ju kunna ansluta både CD-switchen för original CD-vxl, videomodulen och blåtandsmodulen samtidigt, och sen välja mellan vilken av dessa som ska användas för tillfället? Korrekt?

Hur görs detta? Drar man fram en anslutningsbox i t ex. handskfacket, och ansluter allt där och väljer mellan blåtand eller video med en knapp på boxen i handskfacket?

Du säger att man får upp låtnamn, artist album m.m. i displayerna och kan bläddra bland dessa. Men kan man utföra någon sorts sökning efter viss artist låt eller album som man kan göra direkt på iPoden, genom att välja t ex. bokstaven F och sen bläddra vidare bland allt som börjar på just F? Klarar det att visa svenska ÅÄÖ, eller blir det konstigheter då?

Videofunktionen
Kan man koppla in extern hårddisk/USB-minne på vilken det finns DVD el. videofilmer, få upp dessa filer i displayerna och välja mellan dem. Sen köra en fil och se filmen i Naviskärmen eller annan ansluten flatskärm? Blir ljudet då i stereo ut i bilens ordinarie högtalare om det är stereoljud på filmen?

Vilka videofilsformat stöds eller inte stöds?

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Vill du bara ha en aux in så kolla på denna länken. Ska fungera från 09/2002.

Länk

/Pulare
sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Jag bugar och tackar för svaret. Jag skall kolla detta med en Dension.

Hoppas att santa kommer med fina (HÅRDA) paket, vem vet kanske en ipod?
Merry x-mas
Peder
Du
33
Duppsko
530D -00
323i -77
For I-pod anbefaler jeg en std. aux inngangskabel som settes i cd-veksler inngang, og så koble til en Harman Kardon Drive+play- enhet.
Da får du separat skjerm og fjernkontroll samt en interface mellom lyd/skjerm og utgang radio.

Drive+play ca 500.- NKr
AUX adapter ca 900.- NKr

OBS, kan ikke kombineres med cd-veksler
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Jag har en 530 -01 och läste att gw300 passade 5 serien 2002-2003 vad är det som skilljer mellan min -01:a och -02:an ?

___
BMW 530IAM Touring -01
Länk

BMW CS 06798
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.