|
|
|
|---|---|
|
tjena! jag har en 328 E36 -96 som gnisslar/gnäller varje ggn jag kopplar.. jag va nere hos "min" BMW mek och han sa att det va någt med länkaget i lådan som börjar låta ibland, han kände igen det direkt! jag vet att detta kommer reta mig till vansinne! så jag får helt enkelt fixa det! jag har dock ett par frågor jag vill ställa "panelen" ;) *1 Vilken koppling ska man välja? Jag kanske ska trimma så jag funderar på starkare isf men jag vill inte att körbarheten förändras.. eller vad klarar orginal? *2 Vart kan jag hitta denna koppling billigast? USA? import? *3 Vad borde bytas i samband med kopplingen? Urtrampningslager e väl ganska självklart! men bussningar och liknande? slavcylindern, behöver man oroa sig för den? behöver lådan ner om den skulle börja bråka framöver? *4 funderar även på shortshift vad säger ni om det?? *5 kanske ska ta hardyskivan när jag ändå e på G?? Finns det mycket som jag själv kan byta hemma i garaget utan lyft eller är det lika bra att fläska på när lådan redan e nere.. känns som ska det rivas och betalas kan man ju lika gärna göra det ordentligt och byta allt runt omkring så jag kan köra iväg med gott samvete!! bilen känns otroligt fin och tyst i övrigt så jag vill ha den i absolut toppskick!! bomba mig gärna med förslag!!! elitmeken som amatören (som jag;) ) Mvh / Joel | |
|
byt bara koppling och urtrampningslager om inget annat behövs. hardyskiva och slavcylider kan du byta senare om det går sönder, dom går ju att byta när lådan hänger på motorn. byt olja v-olja också när du är igång. om du behöver värre koppling så kolla med motornord eller pure-pf. |
|
| Växellådans packboxar skulle jag byta iaf, samt även packboxen vid vevaxeln (när du ändå har allt nere o lätt åtkomligt...) | |
| men måste inte svänghjulet ner då? | |
|
en sak till.. sitter det getrag låda på 328:an? om jag skulle montera en ny orginal koppling, hur mycket mos klarar drivlinan då? Mvh / Joel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.