|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
fast jag tycker skenet förstör lite för den belysta växelspaksknoppen det syns inte så väl att den lyser då men visst annars är det fint. och några ställ i 150 kommer aldrig att ske jag skrev ju att jag kör som en gammal tant. en annan sak oxå, hur vet man om man har regnsensor? och hur får man den att aktiveras (dansa regndans haha).en sak till, M Mobility-system, har alla det som inte har reservhjul? jag har ju inte kollat så noga men den där kompressorn som det står om i instruktionsboken den har jag inte sett, får gå ut o kolla lite närmare sen. jag kommer nog på mer frågor senare tack alla än så länge MOA-power |
|
|
frågvis som jag är är det nån som vill förklara röststyrningen för mig jag har bara en instruktionsbok för den på tyska. lika så till telefonen men den ska jag nog reda ut i alla fall, fast hur funkar det kan man fixa nån form av tvillingkort till sin mobil så det blir samma nummer till mobilen som till bilen? och i sådana fall om nån ringer till mig ringer det i bilen med då, är det nån som har nått att berätta så vore jag tacksam MOA-power |
|
|
Hej! Trevligt att du är nöjd med bilen... Det sitter regn sensor på bilen är tvungen att ha torkarspaken i ett övre läge än det som är normalt... Lycka till!!! MVH John |
|
lob |
Grattis till en kul bil !! Har ibland haft problem med min högra backspegel men det räcker med att vrida lite på den så den kommer i "läge" så funkar den sen. Med tanke på hur din finansiering av bilen ser ut är det väl nästan ett krav från finansieringsbolaget att den är helförsäkrad. Belysningen över mittkonsolen är standard. Beställ ett tvillingkort på ditt mobilabonemang så är det bara och stänga av den vanliga mobilen så ringer det direkt i bilen. Regnsensorn kräver bara en aktiverin med "intervallknappen" på spaken. Kör upp den ett steg sedan sköter det sig automatiskt. Röststyrningen kräver lite pluggande av tyska glosor. Länk |
|
HEJ Gratulerar till en kul bil (inte för att jag har provkört någon) Regnsensorn sitter under backspeln limmad mot vindrutan nya instruktionsböcker på svenska kan du beställa hos någon bmwåterförsäljare, de kostar ca 50-100kr st Var har du fått billån utan att teckna helförsäkring? ......Mattias....... |
|
| trafikförsäkring på en E39 M5, manligare än så blir det inte! | |
|
blancolån tror jag det kallas inte det billigaste men helt ok då jag inte hade några 20% till kontantantinsats effektiv ränta 7,05%. Ang röststyrning så e det ju jätteroligt, visst jag och helga (eller vad hon nu heter) förstår varann inte så bra just nu men vi ska nog bli kompisar tillslut....... MOA-power |
|
|
ps då jag har 3-abbonemang så kan man inte få tvillingkort till det. ps2 äntligen jul ledig då blir det bromsbytardax det ska bli så kul, enkelt men det gör ju bilen till en helt ny bil nästan då man inte vill gasa på när det är kurvigt. En annan sak som jag tror måste fixas e koplingen men frågan är om man ska satsa på orginal eller nått bättre, Jag kommer ihåg för en sådär 8 år sen när jag för första gången såg en m5e39 när bmw hade en sk roadtripp i linköping och jag fick provköra en z3 2,8 en e36 318cab en e38 750 men när man frågade om m5 e39 så sa dom stopp pga kopplingen gick åt som smör i solsken, dom hade tom en lapp klistrad på instrumentbrädan där det stod "använd kopplingen som en av/på knapp, ingen fullgas förrens koplingen är helt släppt" så så bra kan ju org inte vara jag har sett att ESS har en för typ 5k den verkar ju vettig nån som har bytt till annat än org och kan rekomendera. Och till John: jag e verkligen supernöjd med bilen o känner att jag är supernöjd med affären oxå. MOA-power |
|
|
hej igen en instruktionsbok kostar 250kr på bmw för ja jag har köpt en där för nån vecka sen (tidig julklapp) tyvärr så har jag bara instruktionsboken till telefonen+ röststyrningen (1st) och navigatorn (1st) på tyska men det blir att köpa nya på svenska där med. MOA-power |
|
|
en sak till vad tror ni bilen är värd 20120101 för då är den betald tror ni man kan få 100000 för den då och isf vad tror ni man får ge för en alpina b5 då?? tänk så räcker det med 300 000 då blir det tack för lånet får jag låna lite till...? MOA-power |
|
lob |
Spara pengarna på den svenska instruktionsboken till röststyrningen ! Du måste ju snacka tyska med helga i alla fall och i den svenska finns bara kommandona på svenska. Sen hade jag en liten fundering..."man vill ju inte gasa på där det är kurvigt" skriver du. Det är ju de man vill!!!! Klart man vill ha bra bromsar men bromsar gör man innan kurvan. Genom kurvan gasar man. Det är ju det bilen är byggd för. Att åka rakt fram är ju bara en tråkig transportsträcka till nästa kurva. Länk |
|
precis men kan man inte bromsa så bra inför kurvorna så blir det ju inte så roligt ju fast iofs så är jag en mera åka-fort-raktfram-mäniska. MOA-power |
|
lob |
Angående telefonen och 3 abonnemang. Köp ett kontantkort och vidarekoppla din vanliga telefon till det numret. Länk |
|
Tror inte det finns svensk instruktionsbok för röststyrningen. Var i alla fall så för 2 år sedan när jag försökte köpa en. ___ //Ulf |
|
lob |
Måste bara korrigera ett hjärnsläpp ! Självklart finns ju inga svenska kommandon till rösstyrningen eftersom den mig veterligt bara finns på tyska och engelska. Förlåt. Länk |
|
hej lob så hann jag tänka me dmen det är ju lördagskväll. Jag var ganska nära o köpa en 530 iam det e väll fina bilar det? Jag var precis ute i garaget o "torrvarvade" min man får ju gåshud ps ej över 3000 varv men iaf. ska nog ut igen och säga godnatt hahaha,men kan inte alla hålla med om att m5e39 e helt sjukt, jag har kört den varje dag nu i 3 veckor å sen hoppar jag in i min v70-01 o det känns som jag har förflyttats helt seriöst 15 år tillbaka i tiden, det knakar och lever sen att jag trodde att motorn hade skurit det kan ju inte dom 140hk hjälpa men själva grejen, att den känns så gammal inutill. mest det där med att den inte känns så tight ALLT skakar o vibrerar och låter, visst jag har även en 3e bil en nissan micra 95a typ o den e ju ännu värre m,en det SKA den ju vara jag bara skrattar åt volvon om det inte vore för att jag behöver en kombi så hade jag sålt den på 1 sek. synd att det inte finns m5e39 touring (jo jag vet 1st) (fast det finns ju e61 b5s) och jag har väntat länge förr... MOA-power |
|
|
hej igen alla. 1 steg frammåt 2 steg bakår för att sedan göra yttligare 2 steg framåt!!! Den ena mugghållaren i baksätet ville inte vara med längre så då tänkte jag att det fixar jag,men det slutade med att inga av dom 2 fungerade så typiskt mig!!!! men jag bet ihop o kollade runt lite på nätet o tillslut hittar jag en sida som förklarade det mesta och vips nu funkar båda mugghållarna!!!!!!! för dom stackarna som har en trasig mugghållare bak så är det bara o beställa från bmw här e artikelnr 51168184520. sen hittade jag förbandslådan och såg att allt matrial där gick ut 200312 så då får det bli en sväng till bmw och köpa nytt sånt(hoppas det aldrig behövs användas) passade på att vaxa höger passagerardörr när jag ändå var ute i garaget : ) kolla tiden på inlägget. sen sa jag god natt till bilen och nu ska jag sova imorgon blir det till och vaxa fälgarna om jag hinner med. god jul förresten MOA-power |
|
lob |
///Mpower Jag förstår att den här M5:an har hamnat i rätta händer. Jösses vilket engagemang. Nu är det städat och klart på krogen så nu går vi och lägger oss. God Jul på er allihop Länk |
|
Hej! Så trevligt... Kul att den kom till någon som bryr sig om den.... MVH John |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.