|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Detta gäller en Scorpio Cosworth alltså ingen Bmw. Automatlådan är trög i starten, fungerar annars fint.. vad kan vara fel? Brukar en sån sak gå att åtgärda eller är det bara att byta låda? Bilen har gått närmare 20000mil.. Tacksam för tips.. |
| Byt olja i lådan, det kan göra underverk i sådana här lägen! Om oljan är sliten och börjat brytas ned så kan den mista en stor del av sina kraftöverförande egenskaper... | |
|
Misstänker att lådan är en A4 LD....inte särskilt kända för o vara långlivade, vanligaste felet är inre läckage p.g.a undermåliga packboxar!! Prova o byt olja och sil, o häll i Wynn`s oiltreatment....avsedd för servostyrningar och automatlådor, gjorde underverk på mina gamla Scorpa.... Lycka till! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Jag har inte köpt bilen ännu men har tänkt att köpa den så jag har tyvärr inga svar angående oljans skick, men jag har en liten misstanke att det kan funka med ett oljebyte. Mr. P hur länge höll din scorpio efter du hällt i Wynn`s oiltreatment? Vad är Wynns för produkt..typ som RWS, slick50 mm eller? Lådan är till en 95a alltså den nyare karossen 207hästaren "BOB" |
|
Kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad de är för någon produkt, men de är någon form av läcktätare som funkade bra för mig iaf, jag köpte det hos Fordhandlaren för dom använde de själva på den tiden!! Bilen gick klanderfritt så länge jag hade den med styvt 20 tusen mil på mätaren!! Rekomenderar inte o köpa en låda på skroten då de är rena lotteriet om de inte finns papper på att den är renoverad såklart!! Men kolla i någon billtilbehörsaffär...eller hos fordhandlaren så ska du säkert hitta någon sådan produkt!! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.