AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.097

Kräver larm?

Tjenare

Har en ny importerad 328 som Länsförsäkringar vill bråka om. Den har nämligen bara startspärr och inget larm. Brukar dom kräva larm?? Någon som fått samma krav på sig?? Är inte det att jag tänker vara utan larm bara att jag inte tänkte sätta i ett nu

/S
netsix
När jag ringde runt för några veckor sen så krävde Länsförsäkringar immobilizer (startspärr) och märkta rutor, inget larm.
Så jag tycker att du skall ringa igen och prata med en annan.

/netsix

Länk

Länsförsäkringer kräver som netsix säger:

* Immobilizer, fast den måste omkodas från tysk inställning till svensk. Var två år sedan jag gjorde det och kommer inte ihåg skillnaden.
* Märkta rutor (gratis etsningskit från LF i handen)
* Visa upp ett intyg att du har spärrat alla nycklar som du inte kan visa upp.

Har orginallarm men har för mig att de inte krävde detta.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
AJg importerad 540 E39, den har kraven larm, immobilizer, märkta rutor och nyckelkoll för att bli godkänd för LF. Fixade allt.
Mvh
Asken
Ok verkar vara lite blandat men att dom kräver larm på en 540 98 är väl förståligt men en 95 (står fel i kanten) e36 tycker jag kanske inte är lika klart
netsix
Tror det kan variera lite beroende på vem man pratar med. Jag ringde till alla bolag för att kolla vilka krav dom hade på import. Jag mailar den listan till dig sillen.

/netsix

Länk

Tack så mycket för listan!

/The Sill
Hmm nu börjar jag bli riktigt lack på LF ringer jag dit igen och då visar det sig att det är vikarier som arbetar på hela avdelningen (ordinarie är på kurs hela veckan) så INGEN kan ge ett vettigt svar på om larm är krav eller inte ?!?!? Va fan har dom inte riktlinjer att gå efter?? Är det vilken "försäkrings-säljar-nisse" man får tag på för ögonblicket som skall bestämma om jag skall lägga 5000 pix på ett larm eller inte?? Att det alltid skall vara krångel med försäkringsbolag =( men när dom skall ha betalt är det inte så krångligt
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Begär att få skriftlig information hemskickad från bolaget och studera den. Där står klart och tydligt alla regler. Mina papper från LF säger larm som krav på alla Imp BMW.
Mvh
Asken
Hej!

Bilar som är äldre än 9år behöver inte larm, imob, och märkta rutor. Bilar som är yngre än 9år och är av märket BMW, Mercedes eller Audi kräver larm, imob och märkta rutor hos LF.

Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker!
Jag har också frågat dom och då sade de:

* Märkta rutor
* Immobilazer
* Märkta nycklar

inget annat...
Vet inte hur det är på LF men "if" bryr sig inte om larm.

Däremot får man sänkt självrisk vid eventuell stöld om man kan bevisa att man hade godkänt larm.

/Anders
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
X-B:

Märkta nycklar?????
Nu har jag äntligen fått besked på vad LF kräver för en 1995 års 328 och svaret blev (trumvirvel):

INGET LARM

Jaha då var det utrett
netsix
Jag sa ju det :))

/netsix

Länk

och en färgradio går som första pris till ingen mindre än netsix....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.