|
|
|
|---|---|
|
Hur reagerar automatlådan på en 540 e34 när man kör med släpvagn? Det är inget tungt lass som ska köras. (bord) | |
|
floor it!! ingen fara,du har en rejäl bil! |
|
|
Enligt Realoem så ska den ha oljekylare för automaten så inga problem. Länk Mvh |
|
| Kör oftamin 54o med släpvagn, funkar klockrent | |
| Ingen problem, bruker min 540iA til å kjøre biltransport med is-bilen på til og fra bane, ca 38mil hver vei og det funker bra, går litt soppa da men men.... :) | |
| Till min gamla 2002A -72 krävdes en eftermonterad oljekylare för att inte riskera överhettning av v-lådan. Sitter det en oljekylare i är det inga problem även att köra tungt och långt. | |
| Hur ser det ut på en E39 540iA? Finns det oljekylare där också? | |
|
streapler: Kolla regbeviset där står det troligen att du får dra 1,9 ton på kroken. Så länge kärra + bord inte väger mer än det finns ingen oro. Jag kollade listorna en gång och som jag minns det: De enda automatväxlade BMW i historien som inte haft oljekylare var 00 och 02:or med automat som hade oljekylare till lådan endast om de också hade AC. Alla andra automatväxlade BMW i historien har haft och har oljekylare. Rätta mig någon om jag har fel. molle |
|
| Jag har haft en BMW modell 2002A (årsmodell 1972) där fanns ingen oljekylare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.