|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hjälp, 528 e28 86. imorse starta bilen utan problem, men efter 1km så dog den sakta men säkert. och när jag skulle starta den så vred jag på tändningsläget å då börja startmotorn att gå igång och slutar ite förrns jag vrider tillbaka nyckeln, fattar inte vad som kan vara felet. och på första läget så tutar bilen. Hjäääälp. | |
| inget krångel med tändningslås?....hade en bil en gång dock inte en bmw,där tändnignslåset sa upp sig & då kom det märkliga fel..tex inga ljus osv....kunde inte stänga av bilen alls,bara genom att koppla loss batteri,men som sagt detta va en annan tyskbil....:) | |
| hmm, inte en aning men kan ju inte vara omöjligt, men det kanske kan vara solonoiden som har fastnat ute, å inte går tillbaka. lr är jag helt tokigt ute?? | |
| måste man ta bort insuget för att ta bort startmotorn?? | |
|
Det är nog inte startmotorn. Om solenoiden fastnat skulle startmotorn forsätta att gå även om du tog ur nyckeln och kastade den i sjön. Tändningslåset eller något fel i någon kabelstam misstänker jag. AE |
|
| okej, men kollade bak på tändningslåset men såg okej ut, hm vilken kabelstam:D? | |
|
Felet ligger nog inne i klumpen på tändningslåset där kablarna får in. Det syns inte på utsidan, troligen är kontaktblecken slitna och söndertrasade inuti. FP |
|
| Hmm tror mer på kablarna till/runt rattstången för inte skulle väl tutan börja tuta för att tändningslåset är paj? | |
| okej, men ja testade tjuvkoppla det, men det vart samma sak. 2lägen som startmotorn går på. ¨å ingen tändning. hjälp | |
| Det var så min bil gjorde - det var bensinpumpen. | |
| Alltså, min bil tutade inte på första läget, men i övrigt var det samma. | |
| okej, men hur har det med bensin pumen att göra så att startmotorn bara går av sej själv på tändningen..?? | |
| Tja, när bilen inte startar så står startmotorn o tuggar, det gjorde min iaf, jag fick oxå vrida tillbaka nyckeln för att den skulle sluta. | |
| okej,, så din startmotor gick oxå igång på tändningen å sluta inte förrns du drog tillbaka nyckel. hur lagade du det? | |
| När jag bytte pumpen och bilen startade så slutade startmotorn tugga o funkade precis som vanligt. | |
| okej, ska ta bort den å kolla, men kom på nu att när den står å tuggar så där, så luktar det bensin oxå. | |
| nån mer som har nån bra idé?? | |
|
Funktionen på 540 skall inte blandas ihop med detta problemet tror jag. 540 har en "autostart" som innebär att man bara kickar till startläget med nyckeln sen slår startmotorn av själv så snart motorn tänder. Trasig bränslepump kan då göra att den fortsätter gå, dock så stannar den mha en timer efter en stund, annars skulle startmotorn brinna. Tror fortfarande på ett elfel i samband med kabelstam runt ratten eller själva tändningslåsets brytare. FP |
|
| okej tackar, men fortfarande drygt med el fel. kan de inte vara att solenoiden har fasstnat ute då? blir fan tokig snart.. | |
| Om solenoiden fastnat skulle startmotorn matas direkt via batterikabeln oavsett påverkan från tändningslåset. Felet finns troligen i kabelhärva eller tändningslås. | |
| okej, men då kan vi ute sluta det. men hur hittar men felet i kabelhärvn då:P? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.