|
|
|
|---|---|
|
Hej, några bra tips till varför min airbag lampa har tänts på 528an? -97, inga övriga fel vad jag vet. Dock blev jag påbackad snett på framkofångaren strax innan den tändes, kan det ha skadats någon givare el. dyl i fronten? Ingen synlig skada på kofångaren förutom lite i kromet runt plastlisten. /Christian | |
|
Sitter någon givare i passagerarstolen som indikerar om någon sitter där som jag hört kan krångla. AE |
|
|
Ok, på vilket sätt krångla, glapp eller känner inte av om någon sitter där? Kan man göra något åt det? Bygla? ström? Jorda? Byta? /Christian |
|
|
Vet inte exakt, men har för mig att jag läst att vissa som bytt stolar t.ex till skinn har fått lampan att lysa. Om det beror på att den nya stolen inte haft sensor eller om den inte blivit korrekt inkopplad eller så vet jag inte. Du får troligen felkoder om du gör en ODB-diagnos. Det kan spara många timmars letande. AE |
|
|
OBD-diagnos skall det stå... AE |
|
| Skulle tro som anders säger att det är en sensormatta under passagerarstolen eller förarstolen som antingen måste bytas eller har glappkontakt kolla kontakterna innan du lämnar in på diagnos | |
|
I denna tråd finns lite tips:Länk Har du haft dåligt med ström eller något? Verkar som om den lätt tänds vid någon kortare störning? Då lampan måste släckas via diagnosinstrument är nog det enda att göra en diagnos. På så sätt ser du ju om det finns någon felkod lagrad. AE |
|
|
hmm...ska lämna in den och kolla, kan ju gå på försäkringen om det sitter i fronten. Vill bara känna av det kan vara andra orsaker också innan. /Christian |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Glapp i bältessträckarkablaget under någon av stolarna, eller i passagerarsensormattan i stolen. ///MVH Hasso Länk |
|
Kan man börja rycka i kontakterna utan att balongerna smäller av? Eller måste man bryta strömmen innan? /Christian |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Se till att inte ha tändningsnycklen i tändningslåset så är inte systemt akriverat. Men rätt meningslöst, airbaglampan slocknar inte för det även om du får kontakt. Måste återställas med återställare eller diagnosprogram. ///MVH Hasso Länk |
|
chrisod! Du kan t.ex. åka till Gbg.s bilservice i Partille, han kan återställa lampan för dig, och även utföra en diagnostest. Han är billigast i stan, om han ens tar nåt betalt för det. BMW CS #5206 |
|
|
chrisod! Du kanske redan är kund hos Joakim, eller också finns det fler som jobbar med utvekling av Volvobilar som kör BMW. BMW CS #5206 |
|
|
Trogen kund hos Jocke, fast nu har jag frugans Sundsvallsbil hos mig i göteborg....får se om jag åker in snabbt här eller väntar till jag är hemma över jul men bilen. Enorm tur att det var 528an de backade på och inte 535dn som jag brukar åka i.... Även om man måste nolla lampan med diagnos så kan det vara bra att kolla kontakter etc. innan, för om det är det så är ju felet borta annars går det inte att nolla skulle jag tro.... /Christian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.