|
|
|
|---|---|
|
Ena bromsoket ligger på (igen). Hade lös det i vintras och smörjde upp det och då funkade det utmärkt. Nu är dock problemet framme igen, fälgen blir varm osv. Va fan, ska man behöva ta isär hela skiten för att få det att bli bra? Erfarenheter? Fixar man det själv eller verkstad? | |
|
Hade samma problem =( Jag lämnade in den på JWR och allt gick på 3800 kr... De bytte bromsok (kostar 2800) +arbete +moms =3800 |
|
|
Tyvärr som MR.vanos säger , hade liknande problem själv bara att byta ut ;-( . ///TONY |
|
| Hade också samma problem på min M3-94 vänster fram låg till ytterst lite blev värre o värre ju längre jag körde.Jag tog av oket själv o tyvärr du måste ta ut kolven helt från oket.Sen sitter där en o-ring som tätar o jag kan nästan garantera att där finns rosteller smuts under o-ringen vilket resulterar till att de spränger så hårt att kolven sätter sig.Har du inte haft sönder ett ok själv så kan du säkert få hjälp av någon polare som har gjort de innan.Ett litet tips är om kolven sitter hårt så pumpa ut den med bromspedalen innan du lossnar slangen.Vill du vara säker på att de ska va tätt så köper du en ny o-ring(några tior)själv var de en söndag jag höll på o satt ihop de med de gamla men tänk på att göra de jävligt noga rent så lovar jag att de blir skitbra såvida inte kolven är rostig. min funkar som nytt så jag tycker du ska prova de innan du kastar tusenlapparna med vinden. lycka till! | |
M-3 |
Hej.. Precis som Mr Henke säger,det är mkt onödigt att lämna in dom för dyra pengar.. Har du inte tummen PRECIS mitt i handen så löser du det själv:) Jag blästrade och renoverade mina ok själv på min gammla M3..kostade nog ca en tusenlapp för alla 4a..och dom blev mkt mkt bra.. Säg bara till om du behöver lite vägledning...Mwh Henrik(oxå:)) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.