AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
13.949

Straff om man kör med grön diesel?

Sida 2 av 2
Tråkiga de är i Norge då!! De skall alltid vara värre än svenskarna !!

Ingen som vet om Sudan går att köpa i handeln, kanske finns i andra produkter? Tygfärg kanske eller ngt sådant. Det enda jag hittar på nätet är sudan i spritlösning för infärgning av fingeravtryck!!!
En del articklar om att det är canserframkallande och att det hittats i färdigmat och kryddor.

-Phil
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Jag har tänkt tanken(!) att ha dubbla påfyllningsrör för diesel.... Ett som sitter där originalet är, och som slutar i en separat liten tank som man har ett par liter 'laglig' diesel i, och ett dolt (i skuffen eller så) som leder till den riktiga tanken där man i godan ro kan pytsa i gröndiesel..... kommer Myndigheten och kollar innehållet, lär dom suga upp en skvätt ur 'ordinarie' påfyllningsrör och inte hitta något konstigt alls!
Fast som god samhällsmedborgare skulle det självklart aldrig falla mig in att undanhålla staten skattemedel på det sättet - vad var det Mona S sa? "Det ska vara ballt att betala skatt".
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Sverige är värre det var 10 tusen i avgift OBS INGA BÖTER!! för en avgift kan man inte överklaga den skall enligt uppgit ha 10 dubblats..

Den lågskattade i Norge var tidigare röd och då kunde Norrmän tanka grön i Sverige och vi röd hos dom men det ströps när Norge böt färg..
Nu är jag inte en hejare på kemi, därför ställer jag följande fråga.

Löser sig sprit i diesel?
Om den gör det, förblir den löst eller skiktar det sig med tiden/ blir instabilt på ngt sätt?

-Phil
>Gunnare, om man bortser från att iden är moraliskt helt förkastlig.....
så kanske det blir problem om de tittar på slangarna i motorrummet / tar prover vid filtret.
Är det inte några genomskinliga slangar i motorrumet så att man skall se ev bubblor?

-Phil
Har läst mig till att den gröna diesel nu kostar som på macken.
Stämmer detta?

Vad är det för vits med det hela i så fall?

-Phil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.