|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med Cargardlarmet i bilen (950s). När jag larmar bilen så tutar lamet till en gång. Läste i boken att den gör det när det e fel på något eller om någon dörr eller så är öppen(?)... hur felsöker jag? Bilen är en A3 1.6 -99 // M.V.H. Daniel | |
|
Kör en diagnos med VAG-COM så får du rätt mycket hjälp om det är något fel som ligger i bilen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Du vet inte var i VAG-COM jag finner sån info? Så kan jag ta en titt imorgon efter jobbet. // M.V.H. Daniel |
|
|
Om larmet tutar till kort vid låsning så betyder det att den tror att motorhuv eller någon dörr/bagage är öppet. Vanligt med huvkontakter som flyttat lite på sig. Kolla så din magnetkontakt för huven fungerar som den ska. Annars är det sannolikt problem med någon av givarna för dörrarna. Finns fin felsöknings info på sidan 7 här. Länk |
|
|
På tyska: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack før era svar. Skall ta en koll efter jobbet idag. Hoppas jag kommer fram till något :) // M.V.H. Daniel |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Så fort jag öppnar huven eller någon av dörrarna på vår Polo (olarmad) så blinkar det i larmindikatorn, borde väl göra det på din bil också om det är nån dörrkontakt/huv som inte fungerar som den ska. Nu kan ju de kodas lite olika av installören. finns det inte en funktion som gör att bilen kan kvittera med en signal när man låser (är väl inte godkänd funktion i SE har jag för mig) ///MVH Hasso Länk |
|
Enligt boken så ska den tuta snabbt så som du sæger Hasso nær en dørr eller så står øppen. Denna funktionen ska gå att kunna stænga av. Står dock inget om att man kan stælla in larmet så att den låter så var gång man larmar. Men jag kan sjælvklart ha fel.. // M.V.H. Daniel |
|
|
Efter handboksbeskrivning så slog jag på tändningen, slog av den igen och tog ut nyckeln i tändningslåset och då började lampa A lysa med ett fast sken och lampa B blinka i intervaller med 3 blink i följd. Enligt boken ska detta vara: baklucke- eller detektor-ingång felaktig. Vad gör jag nu? Hur är kontakten till bakluckan monterad egentligen? // M.V.H. Daniel |
|
|
Ta loss brytaren till bagagen och mät med en multimeter om den sluter som den skall eller ej. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: vad sitter brytaren? :/ har tittat lite men finner inte.. // M.V.H. Daniel |
|
|
Gissar att om den inte syns tydligt likt huvbrytaren så sitter den intergrerad i låset. Då kan den mycket väl vara induktiv med. Det enda sättet är att plocka bort det o kika. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Har visserligen bara kollat i nederkanten.. kontakten borde väl kunna sitta runt ovankanten på insidan på luckan oxå? // M.V.H. Daniel |
|
|
Ja de är väldigt vanligt att själva låset sitter på luckan. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
ska ut med en ficklampa nu och kolla =) // M.V.H. Daniel |
|
|
Var ute en runda nu. Fick ingen synlig kontakt nånstans. Varken på luckan eller bilen. Vad jag dock märkt av när jag tänker efter är att den ofta går att larma utan "tut" när man varit där bak o smäller igen luckan. Så¨nån vajsing e de nog där.. Nått tips Wendtan? // M.V.H. Daniel |
|
|
Du får plocka loss låset o kika lite. de måste sitta en intergrerad kontakt i låset. tänds ljuset i bagagen när du öppnar den? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.