|
|
|
|---|---|
|
Hejs Har upptäckt ett lite underligt fel på nyinköpta bilen. (330Ci -02) När jag sätter på bakrutedefrostern så börjar radion brusa! Antar att den stör den integrerade antennen...men hur avhjälper man detta? Tack! | |
| Ingen som har en aning om detta? | |
Vantage |
Standard fenomen på de flesta av BMW´s modeller dessvärre.. PÅ min E36:a + E46:a + E39:a är det lika tyvärr !! Antennen går tvärs över värmeslingorna i rutan och detta är anledningen att det stör när defroster-läget sätts på !! Niclas |
|
Tack Niclas, misstänkte att det var ett standardfel! glad lucia! |
|
|
Inget som är normalt och inte går att åtgärda. Kan vara själva anslutningarna i ändarna på värmetrådarna eller filterspolarna inne i plastdosorna där signalen delas mellan värmetrådar och antennfunktion och antennförstärkare osv. Det går rätt hög ström genom värmetrådarna, lite oxid eller dåliga lödningar gör att det blir störningar/brus som går rätt in i radion via antennen. FP |
|
|
Detta är inget jag känner igen från någon av mina e46or så något standardfel vet jag inte om det är. Få de kollat då defrostern normalt sett inte skall påverka radiomottagningen. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hade exakt samma fenomen på min E38, irriterande men ajg lärde mig leva med det. Johan S www.bimmer.se Länk |
|
|
Hade samma fel på min 540, där var det avbrott i 2 av värmetrådarna och när defrostern var på, så "fräste" det på dessa ställen. Det fixades med silverfärg för elbakrute rep (finns på Micro bildelar). Efter att trådarna var lagade, så slutade bruset i radion. /Stefan |
|
|
Kolla antennförstärkaren. Sitter bakom panelen på vänster C-stolpe (Bak) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.