|
|
|
|---|---|
|
Det började med att jag skulle köra om och gjorde en "kick down", då började varningslampan (rund taggig ring med utropstecken i) att lysa, när jag sedan ställt bilen för att starta den igen var lampan släckt. Så fort jag gasar på tänds lampan och bilen går då bara på 3 & 4:an. alltså INTE växlar ner. Idag hade jag den inne på BMW i Uddevalla och dom hittade inget fel, tvärtom så tyckte dom att det var en fin bil i bra skick. En timma senare händer samma sak igen, fast denna gång blinkar knappen (som man kan välja köregenskap med) på S. och bilen hoppar i takt med blinkandet. Jag blir inte klok på detta... några ideer. Ska kontakta BMW i morgon igen. | |
| Jag har samma problem på min, dock har den aldrig hoppat i takt med S lampan, lampan har heller aldrig blinkat. Min är något svårstartad och sen när motorn är varm tänds varningslampan för automatlådan, jag har inte varit o kollat diagnos ännu men får väl göra det snart :( | |
|
skjuter helt från höften nu! men kan det vara för lite olja i lådan som tänder lampan vin acc? |
|
| Tack för svar. Uppenbarligen var det styboxen till växellådan som gett sig.... får en ny efter helgen... Återkommer då :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.