|
|
|
|---|---|
|
fråga 1: passar fälgar som har suttit på E39 5-serie till min E60 520 -2004? fråga 2: enligt papper så har jag 225/55 R16 däck dimensioner. Kan jag ha däck som är 225/60 R16? | |
|
Om du monterar adapterringar i navhålen går det bra. Finns att köpa hos däck/fälg-handlare. Detta är nödvändigt då E60 har ø72,5mm nav och E39 ø74,0mm. Tror att bilen måste reg. besiktas om det skall vara 100% godkänt. Rullomkretsen får avvika max 5% så det skall inte vara några problem. Tror inte att man skulle åka på böter ändå, även om man inte hade det svart på vitt. Man hoppas ju att polisen har värre saker att prioritera ;) AE |
|
| 74.1 till 72.6 mm skall det vara. Regbesiktning behöver inte göras. | |
| Ja, navhålen har de måtten, men navstyrningen är mindre. Det är en spelpassning på ca 0,1mm. | |
| tackar för svaren men det verkar besverligt och krångligt med adapterringar....det blir inget sånt jag satsar på riktiga....tack | |
|
Det är inte krångligt med ringar, bör finnas på alla däckhandlare, de har nog rätt bra koll på de olika BMW modellerna också. Enda krånglet är att komma ihåg vart man lagt dem när man byter mellan sommar och vinterhjul..... Jag som kör alternativ till orginalfälgar får alltid det större centrumhålet eftersom de ska passa alla, så jag har dessa dimmensioner på centrumhål och centrumringar på min E61, inga problem! /Christian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.