|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har lite funderingar kring just denna bilen. Vet all teknisk data om den osv, men vill gärna ha lite kommentarer från folk som kanske är väldigt insatta eller ägt just en sån här bil. M3:an kommer att finnas kvar i mitt garage (dock med förstörd motor enligt Bmw fantaster) för er som får ångest över att jag ska ge upp Bmw =) Men gärna så mycket kommentarer och Länkar som ni bara orkar. Tack på förhand. Mvh Markus | |
|
Ingen som har någon som helst erfarenhet av dessa bilar?!?! Mvh Markus |
|
|
Har du läst igenom den här tråden? Länk Mycket trams men där finns ett par trevliga länkar. |
|
|
Då var man ägare av en Lotus Omega =) Brutal bil orginal vilket inte denna var =) Kommer bli en rolig vinterbil. Mvh Markus |
|
| får gratulera,, berätta lite mer.. spec m.m och gärna bilder | |
|
Gratulerar till en grym bil. Vet att dom kan packa ihop i 3:ans eller 4:ans sylinder om man trimmar brutalt. Dom som servar min bil hade en på ständigt besök. Kör lungt o serva tätt så är det nog inga problem. In God we trust, All others pay cash/// |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Markus_M3! Läste jag rätt.....? Vinterbil!?? =( |
|
Markus: Vinterbil...? Var rädd om den, det är ett stycke bilhistoria du köpt! vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
|
Lotus Omegan är en otroligt brutal bil...får man en fräsch och för "rätt slant",så är det väl den optimala "slit o släng" vagnen ;) Den vagnen är idag snudd på kult dessutom..kan ju inte finnas många ex kvar idag. Grattis till att du hittat och dessutom köpt en dylik! :) Mvh Janne. |
|
|
Hahaha. Ta de lugnt grabbar. Bilen kommer självklart inte att användas på vintern. Har ju en annan Bmw för det ändamålet. Denna bil kommer endast att brukas på sommarhalvåret. Kan ju säga för att vara en så pass gammal bil så rör den på sig. Får väl se om den hänger på cabben sen när den är färdigbyggd ;) Mvh Markus |
|
|
Jag har erfarenhet av mätartavlorna och tändningslåset, sitter nämligen i min Lotus Esprit V8 = orginal. Ggp |
|
|
Kul att Omegan går jämt med Espriten =) Tror nog t.o.m att Espriten hamnar på efterkälken ;) Mvh Markus |
|
|
Jag har aldrig kört mot Omegan, men Espriten gör 0-100 på 4,4s enl supercars.net och det är i orginalskick. Ggp |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
En OT fråga! Purple! Det är inte du som köpte den pippigula V8:an från sthlm,med bla ombyggt avgassystem och feta fälgar!? =) |
|
Njet, jag har haft min Esprit V8:a i 5,5 år, köpte den i Staffanstorp i Skåne. Vi byggde oxo om mitt avgas till 3,5", det gjorde susen, klart märkbart, i övrigt så har jag orginalfälgarna, OZ-racing 17" fram och 18" bak, och det heter inte pippigul!!!!! Mustard Yellow ;-) Ggp |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.