AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.504

värme i bilen Fläkten låter som en skördetröska och skakar

ak
17
akira66
525i sedan 92a
Hejsan alla Trevliga som har hjälpt mig förut..

Nu är det så att när jag sätter på fläkten i bilen så låter det som den är på väg att rasa ihop inte hela tiden det kommer och går men det för ett himla oväsen om den så det är inte så roligt det.. så vad kan det vara och hur gör jag ska jag lämna in den eller kan man göra något åt det själv
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Ganska lätt att komma åt fläkten även om man inte är så erfaren på att skruva, på torpedväggen i mitten så ser du en lucka sitter med ett antal skruv med 7 mm skalle funkar utmärkt med en fjädermejsel för slängklämmor det är lite trångt att komma åt alla..du får även lossa nån kabelstam du ser om du tittar..ska du köpa ny fläkt så är det bra att ta den den gamla först tror det finns 3 st olika.
Allting är ju relativt, men att komma åt fläkten på en E34 anser jag vara besvärligt utöver det vanliga.
Vad är inte besvärligt på e34 för trångt att nå fläkten, batteriet under baksätet, krångligt att byta kupefilter =)
Tur att den är "billig" i drift därför har jag den kvar....
låter lite som lagret i fläkten är på väg att lämna in om du får loss den så prova att smörja lagret.
ak
17
akira66
525i sedan 92a
Tackar för alla svar det bästa forumet som finns snabbt och enkla svar.. Tack Ricky
Heter fläkt eller fläckt?

"luftblandaren" har pajat helt enkelt =)
ak
17
akira66
525i sedan 92a
oki är det en dyr historia eller ??? // Mvh Ricky
jo det lär den vara , men om den fungerar och ger luft men låter så prova att smörja lagret med fett.
ak
17
akira66
525i sedan 92a
ja den ger både värme och kall luft i bilen men den låter ....
kr
101
krille_540
320D X-drive M-sport -15
Bytte fläkt i min 540 e34 och tycker inte det var speciellt svårt och har ingen större meckvana jag köpte en "ny" fläkt på skroten och den funkade alldelse utmärkt priset för denna pjäs var 600kr ny skulle jag tippa på runt 2k så satsa på en beg, men som sagt ta ut den gamla först så du får rätt modell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.