|
|
|
|---|---|
|
Volvo bygger in Windows CE i sina bilar. Volvos modeller S60, S80 och Cross Country utrustas inom kort med ett navigationssystem från Mitsubishi som bygger på Microsofts operativsystem Windows CE. Tur att dt är bara navigationssystemet... för om d var kopplat till något annat, och windows är juh lite väl krashbenäget.... Tänk om dt styrde bromsarna etc så krashar skiten sen.. Hur rolit vore d... | |
|
Usch, hemska tanke, windows i bilen, kan inte någon ta och befria världen från Billboy. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Gör det själv! =) Länk Varsågod! //Henrik //Kungen Af Malmö |
|
|
Tyvärr så slipper vi nog inte windows :( Microsoft has announced that the BMW 7 Series features Microsoft's real-time embedded operating system, Windows® CE. The announcement comes shortly after Microsoft's Automotive Business Unit launched Windows CE for Automotive v3.5, the latest version of its telematics software platform based on Windows CE. Siemens VDO Automotive AG, the preferred navigation supplier of BMW, is using the Microsoft® Windows CE operating system in the Control Display, which is part of the BMW iDrive concept.``When we heard about BMW's telematics vision, we knew the exceptional quality in Microsoft technology would fit hand-in-hand,'' said Bob McKenzie, general manager of Microsoft's Automotive Business Unit. ``The iDrive concept is a unique one, and we're proud to power the graphical user interface in the Control Display.''The iDrive concept and the Control Display facilitate the operation of the features at the driver's disposal, including the navigation, telephone, climate control and entertainment systems. |
|
|
Jaha, bäst att hålla sig till sin windows fria BMW då. Pyttemjuk, hörs ju redan på företagsnamnet vilken hoax det är. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Kanske BMW kan tillföra lite driftssäkerhet till Windows? Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Jag tycker att det är något jävla strul med mina BMW-bilar hela tiden som det är nu.....jag kan ju just tänka mig hur det bli om M$ fått in sin smörja i bilarna också. :) Tacka vet jag Linux! |
|
|
Då stämmer ju inte reklam dom körde i USA för E30-cab. "Our hardware runs better without Windows" :-) |
|
|
När man vill använda sig utav exempelvis vindrutetorkarna så hör man ett pling och en röst som säger: Är du helt säker på att du vill starta den här funktionen? Då har man ju som alla vet två val. Antingen så säger man ja eller så säger man nej. Skulle motorn helt plötsligt stanna när man kör på E4:an så ska man inte bli förvånad för då är det helt enkelt något program i någon styrenhet som har utfört en förbjuden åtgärd och bilen måste stängas ner för att kunna framföras igen. Vilken tur att jag har formaterat hela bilen så att jag kan bestämma själv hur jag vill ha det... who dares wins... |
|
-:BeeMWe:- |
Beror på vilket Windows det ska baseras på... |
|
När man ringer till en BMW-verkstad om något problem så är det första de säger: -Har du provat att starta om........ mvh Berg "Rekordbrännare dömd till två år i Eslöv" /läst i SDS |
|
|
varför ska man hålla på me sånt här skit på ren svenska, vi har klarat oss i över hundra år nu me bilar UTAN windows å såna hära mer avancerade saker. JA tycker personligen att man borde stoppa utvecklingen lite iaf. Ne tacka vet ja gammel bilar Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
Och vi klarade oss i fler miljoner år utan internet, personligen hade jag avlidit inom 48 timmar. Näe tacka vet jag att det går framåt, man behöver iju inte hoppa på tekniken direkt utan låte den mogna lite så brukar det bli bra. Surfa in på beam.at/bimmer |
|
|
Varför skulle det vara ett problem att ha windows i ett navigations system? Det handlar om ett inbyggt operativsystem som du själv inte kan komma åt att göra något i och som de flesta vet så beror minst 90% av alla windowskrasher osv på handhavandefel. Dvs iom att man tar bort klanten framför tangentbordet så kommer det systemet med största sannolikhet att fungera utmärkt! När det gäller att ha elektronik som styr bromsar osv så skulle jag aldrig köpa en bil som jag visste skulle tappa bromsförmågan om elektroniken lägger av! Bara det skulle komma vatten eller så i styrenheten och det blir kortis så blir man helt plötsligt passagerare! Nej tack! |
|
|
Kolla in denna :-))) Länk -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
MikeTheMan: inbyggt och inbyggt. Spelar inte så stor roll när grunderna i systemet inte är så genomtänkta. Här har vi lite exempel på windows i inbyggda system: Länk /foo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.