AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.648

Rattstyrning av Alpine i E46

Hej,

Jag har en E46 -01a där det suttit en Busniess CD med rattstyrning/multiratt. Jag har nu bytt stereo till en Alpine 9887. Vad behöver jag för att få rattstyrningen att fungera tillsammans med min Alpine stereo?
Såg att Netonnet hade ett par grejer; multistalk (Länk samt rattstyrningskablage (Länk.
Behövs dessa eller kan jag få igång rattstyrningen genom att lägga till några tåtar på Din-kablaget?

MVH
Peter
Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Du behöver extrakablaget för att få det att funka

Dan Helsingborg
Kör BMW M5 och Audi A4
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Du behöver något sånt här: Länk Länk
Kolla upp vilken typ av anslutning som sitter i bilen, runda eller flata stift.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Är det nån som lyckats klämma in rattstyrningskontakten i det trånga utrymmet?

Jag tycker att bara ISO-kabeln och antennkabeln är svårt nog att få plats med...

"BMW M3 V8, finns det bättre?"
Tack för svaren.
Som jag misstänkte behövdes den där klumpen oxå.
Som vsurapol säger är det redan grymt tajt med ISO-kablage, antenn, 3*lågnivå och I-pod kabel...
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Jag har detta på min men som vsurapol säger tight som fan är det. Jag har också 2 par lågnivå, en ren plåga var det att få dit allt.
Hej,
kan tillägga att jag köpte och provade patch lead ALPINE och rattstyrningskablaget från Netonnet och det fungerade perfekt till min Alpine 9887. La adaptern (stor som ett tändstickspaket) bakom ACn, lite mek med det gick fint. 188kr för rattstyrning va det helt klart värt.

/Peter
am
192
amcool
X4 m40i
Ford Focus
Tja. Hur kopplar ma d hela? Som en extra grej lr som komplement till d som redan e kopplat? Hur går man till väga? Har en Sony spelare. Blivit trött på att inte använda rattknapparna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.