AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
651

går jätteila

hej har en 525ia -92 när jag startade bilen för ett par dagar sedan och skulle gasa då hande det ingenting det bara lät som om man hade en fet weber på den sängde av prövade igen då funkade det.Men igår åkte en liten bit med den så gick den illa hög tomgång och sen var det som att tändning eller soppan stängdes av någon sicund stängde av bilen när jag skulle starta igen efter ca 10 min så gick bara motorn runt inte ett liv prövade då att pumpa med gasen startade då efter ett antal försök men startade dock men gick lika illa som innan. Någon som kan ha en ide om vad det kan vara

kan tala om att jag byt kamaxelgivaren och motorstyrningsrelät för att den innan detta problem är svårstartad när den är varm och får stå ca 30 min

ok många har vart o läst men ingen som har en ide om va det kan vara för fel det var ett bra forum detta jag kan ju skriva när jag behöver hjälp med att byta lampor kanske

Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Min bil strulade på ett liknande sätt, kamaxelgivaren var bytt av tidigare ägaren. Men det visades att det var vevaxelgivaren denna gång. Så det kan vara ett tips. Dock så var det 528 -97,, men motorerna skiljer väl inte allt för mycket.
(Kostade 2003kr inkl. felsökning och montering på auktoriserad BMW-verkstad.)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.