|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 325 -94 med rostiga (enligt besiktningsmannen) bromsrör. Det är de som går från y-kopplingen framför tanken till bakhjulen. Är det någon som provat att byta dom. Jag var under bilen igår och tittade och det verkar som att de byggt bilen runt bromsrören. Någon som har tips, tack på förhand. | |
|
Detta har diskuterats tidigare. Det ÄR bökigt att byta. Jag lämnade in min på verkstad för byte - ca 6 000 kr, troligen ganska billigt. |
|
| Snackar du med någon mek så kapar de rören, den bit som är rostig, och skarvar på nya friska rör. Enklast och billigast så. Då kommer du säkert undan med 1.500 inklusive material. | |
|
Ja bytte mina själv kostade mig cirka 350 bagis :-P sätt upp bilen på pallbockar.... lossa spänbanden på tanken, ta en domkraft som tanken sen får "vila emot" så du kommer åt y-kopplingen... lossa rören gå till nån lokal firma be om nya rör i den längden du har... good luck.... pärlan Länk |
|
|
Japp, gjorde det också själv. Autoexperten för nya rör sen lossade jag lite på tanken och drog genom nytt rör. Bökigt men det går om man är envis =) Räkna med en del irritation och många försök när du ska trä igenom röret förbi tanken! |
|
|
Johnstone: eller när man skulle få fast tanken igen, helsike va förbannad jag va :-P pärlan Länk |
|
| Tack för svaren. Jag fixade problemet själv. Det som såg ut som en omöjlighet gick faktiskt att fixa. 400 kr bromsrör och 5 timmar var saken ur värden. | |
|
Tjenare! Ska själv göre denna operation i dagarna....undrar om det räcker att släppa tanken eller måste man ner med avgassystemet och kardan..etc..etc? //David |
|
|
Xvid: tanken behöver du släppa ner, glöm inte domkraft så du kan "vila" tanken på den.. avgassystemet har jag för mig att man behöver sänka med, men de går ju fort bara bussningarna å lossa på 5minuter :-) Kardanen ska du inte röra!.... pärlan Länk |
|
| Man behöver inte lossa tanken alls,bara att kapa röret o dra ut.Sen drar du röret "över" tanken.Det är fullt tillåtet att dra rören en annan väg än "under" tanken.Bara dom inte "sticker ut".Fäst med gummi rörklämmor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.