AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.726

Netbil.se halvt oseriösa?

sp
100
sparrow prince
Ingen BMW just nu
Har de senaste veckorna följt bilar som har bjudits ut till försäljning på netbil.se. Dock så verkar det som att få bilar faktiskt säljs på siten.

Jag förstår att säljaren inte vill skänka bort bilarna, men det jag reagerar på är det sk "marknadspriset". Många gånger tycker jag att det är på tok för högt. Som tex. kan jag nämna den Celican från 04 som återigen finns till salu. Den gick sista gången för (jag tror det var) 101'. Är den verkligen värd mer? C70'n gick första gången för ca 86, och andra tom mindre...

Bilar som sålts har varit såna som har kommit upp till ca 10-15' under "marknadspriset". Och om detta uppskattade värdet är för högt, då är det ju oseriöst. Ofta säljs bilar med att dom snart behöver service, och utan vinterdäck. Bara här handlar det om lågt räknat 5' extra. Plus 2400 netbil ska ha för auktionen.

OK, bluff-företag är att ta i, men det känns som att värderarna är LITE väl optimistiska... Bilarna har ju alltid åtminstone 3 intressenter varje gång, det tycker jgag borde räcka som uppskattning på vad marknaden egentligen värderar dom till.
Det är väl ganska lika med andra motsvarande sajter som Kvarndammen t.ex

Det roliga med dom är att dom ju har en väl använd värderingstjänst på sin sajt som heter bilpriser.se och dom bilar dom säljer på sina auktioner har marknadspris satta långt över vad deras egen värderingstjänst anger som marknadspris på samma bilar !!!???

Det om något är oseiöst

Går man på fordonskammarens auktioner är också marknadsvärdet väldigt högt satt och många bilar säljs för priser en bra bit över motsvarande bil på blocket.

Folk luras väldigt mycket av det satta "marknadsvärdet" och kollar själva inte upp innan auktionerna vad man kan köpa motsvarande bilar för på andra ställen och i upphetsningen i budgivningen bara stirrar sig blinda på "marknadspriset"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.