|
|
|
|---|---|
|
Hur ofta behöver man igentligen starta upp bilen och köra AC:n? Brukar ju sägas att man ska göra de 1 gång i månaden,men behövs de verkligen göras så ofta? | |
|
Beror väl lite på hur fräscht batteriet är men bilarna nu för tiden drar ström rätt bra trots att dom står still. Risken finns ju att batteriet inte orkar starta bilen sen. Ang Ac:n så har jag inte så mycket erfarenhet. Vissa säger 1gg/mån andra har haft bilen avställd flera år som funkade bra när man startade. Startar min med jämna mellanrum, blir väl ibland 1 gg/mån ibland kanske var 6.e vecka. Har inte märkt att Ac.n skulle funka illa. Ang batteriet så rekomenderar jag, och många med mig, en C-tek laddare. En relativt sett billig investering som gör batteriet gott. Sök lite på c-tek härså hittar du mer info. Finns på Micro och Mekonomen bla... Niklas Fransosen |
|
|
Hur är bilen förvarad?, är bilen i varmgarage ser ju inte jag att det är nödvändigt att starta upp den 1gång/mån Mvh Henke |
|
|
Ang batteriet så är de bortplockat från bilen,de har ja i mitt förråd här,så de underhållsladdar ja lite då å då... Men de är ju de här med hur ofta man måste köra AC:n..? själva bilen i säg klarar ju hela vintern utan start ju..?! AC-pumpen/kompressorn behöver ju köras då å då för att den inte ska börja läcka,av de ja hört... Bilen står i kallgarage! men de ska ju inte påverka nåt på själva AC:n... |
|
|
Jag har haft Z3:an avställd varje vinter sedan den köptes 1999 och har vissa vintrar inte haft igång den alls, AC:n har inte tagit någon som helst skada av det utan kyler fortfarande lika bra som när bilen var ny. /Masten Gör mig glad, besök min blogg! Länk |
|
|
Okej,där ser man.... Då borde de kanske räcka med att starta upp allt 1 gång till i typ januari innan den tas ut runt slutet av mars..? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.