|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kan även tillägga att min rygg mår bättre i E34 (även i modeller utan el. ställbart svankstöd) än vad den gör i säten från många andra modeller. För mig är det så att ju mjukare stoppning samt sämre stöd för ryggen, desto snabbare får jag ont i ryggen. Ford eller en del japanska bilar är mardrömmen, Mercedes C-klass har hård stoppning i sina säten, där mår t.ex. ryggen bra. Nackdelen är att man får träsmak i baken. :) E34 utan skinn har något hårdare stoppning i sina säten E34 med skinn. Sportstolar kan jag inte uttala mig om. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Jag tycker att E46an har riktigt bra original säten, jag kör 60 mil i sträck 2 ggr i veckan. dessa resor kör jag ofta utan paus! Jag tycker att jag blir bara piggare efter resan? Problem med ryggen i BMW stolen kan ha med längden och konstruktionen på ryggen, jag är inte så lång. Har nu kört bilen i 34k mil så man kan kalla stolen för insutten;-) |
|
|
Håller med Kalle123... tror att det handlar mycket om vikt i propetion till längd. I mitt fall är jag 193 cm, 100 kg... sen håller jag med om att BMW är i särklass när det gäller långfärd. Fast vissa ryggar kanske inte passar i alla stolar... oavsett hur tränade dom må vara. |
|
| Håller med om att BMWs stolar överlag är klart skönare än Volvos mfl ända tills man får värk, som inträffar helt utan förvarning. Jag hade aldrig värk tidigare i E28an samt andra äldre BMWs, min teori är att man ska växla sittställning då och då beroende på att BMWs stolar är ganska hårda så sitter man på ett visst sätt helatiden så förblir kroppen stilla i den vinkel. På Volvos samt andra biltillverkare med mjukare stolar får kroppen mer utrymme att formas, vilket förmodligen kan vara skonsammare mot kroppen vid lugnare landsvägskörning, men kör man aktivt tror jag inte ryggproblemen i BMW kommer att finnas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.