|
|
|
|---|---|
|
När jag slår på regnsensorn (intervalltorkning) så går torkarna som på en bil utan regnsensor (jämna intervaller). Det kvittar också vilken känslighet jag ställer in på regnsensorn (samma jämna intervaller). Regnsensorn fungerade perfekt tills förra veckan. | |
|
Hade samma problem på min förra E39. Problemet löstes genom att "ominitiera"(tror det heter så) sensorn hos BMW. Mvh Anders |
|
| Jag har samma problem. Vad innebär det att ominitiera den? inget man kan göra själv? | |
| Frågade bmw om att göra det på min bil och dem ville ha 500kr för att göra detta | |
|
Tror jag betalade 200kr i samband med en service på Förenade Bil i Malmö. Johan__: Jag fick tips om att nolla minnet genom att koppla loss batteriet och hålla ihop kablarna men detta löste inte problemet. Mvh Anders |
|
Mattias_johan |
min pappa hade samma problem med sin förra e39. löstes genom att bmw nollade med servicedatorn |
|
Någon som vet om man kan fixa detta med CARSOFT 6.5.? Jag har detta program men har ej hunnit sätta mig in i hur det fungerar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.