AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
984

Vad kan denna 850 vara värd?

Har lite funderingar på en BMW 850 92 19.000 mil, svartmetallic med en hel del som behöver fixas så som:

AC - kyler ej, Pixlar i färddatorn halvtaskiga, dämpare fram behöver bytas, framrutan behöver bytas. Motor och låda (automat) är ok men skinnet är lite slitet i båda stolarna (från bältet). Någon nyckelrepa finns samt att den undre "läppen" i framspoilerna saknas. 2 bra sommardäck, 4 åretruntdäck.

Har varit utanannonserad från 99' till 69' - nu bud!

Jag är fullt medveten om att göra om denna till en pärla kostar en förmögenhet och är inte aktuellt men jag vill iaf fixa ovanstående. Komme ratt använda bilen maj-sept för nöjesåkning.

Ja just det, serviceboken är borta med vinden såklart! :-)
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Närmare 40' än 50' gissar jag på. Försök ta reda på vad allt kostar att göra i material så du inte får en chock sen när du köpt bilen...

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Jag skulle inte köpa den bilen med tanke på alla oförutsedda kostnader, förutom de du nämnde, oavsett vad den kostar. Lägg på mer pengar i inköp och sov tryggare.

mvh Magnus Melkersson

E
1.156
E
320 ci cab -04
Jag vet mycket lite om skicket på den bil du beskriver men av beskrivningen att dömma så är det ett "vrak", stämmer miltalen?

Om du skall köpa en 850 så bör du börja med att läsa på om fäller och fel så att du väljer "rätt" årsmodeller och sen betala upp för rätt exemplar. En välskott, rätt servad BMW 850 för 120 tkr är billigare än ett vrak för 50-60 tkr. 850 är en tung bil med förhållandevis stort slitage på bromsar och hjulupphängning etc.

Hittar du en välskött 850 så bör du ändå göra en M-test och se till att ha 20-30 tkr i beredskap för oväntade utgifter.

Jag håller med Magnus till 100%, skulle själv aldrig köpa den bilen.

E
Vantage
Läs på om 850 modellen först, och då menar jag läsa på !!
Skynda långsamt är nästa råd, välj ut flera obhekt och åk och titta/kör dom.
Ta reda på kostnaderna via detta forum för diverse saker som kan tänkas vara trasigt.

Oljeläckage,AC,Stötdämpare,Leder,Bussningar,Bromsar,El-stolar,El-Hissar är några av de "Standard-Fel" du hittar på dessa bilar.
Kostnaderna för att åtgärda dessa fel varierar kraftigt beroende på vart du finner delar/verkstäder etc.
Många goda råd har du här på Forumet så läs dessa först innan du lockas iväg på ett köp du för alltid ångrar.

Själv så körde jag ca 90 mil tur&retur för ett tänkt Objekt !!
Dessvärre visade det sej att bilen var ytsatt för flera fel nämda här ovan, och motor´n kändes trött och sliten.
Bara att bita i det sura äpplet och bege sej hemmåt igen utan bilen.

Niclas
Tack för alla värdefulla synpunkter, svårt att misstolka den samstämmighet som råder i era inlägg - kort sagt - Lägg ner den bilen! På något konstigt sätt låter Ni precis som min bättre hälft! :-)

Har visserligen läst på en del om bilen, tex om din jakt på bil Vantage, Askens mastodont jobb med 850 och om den manuella som fanns i Uppsala, men det är klart, mer info skadar aldrig!

Blev än mer misstänksam när "min" bil enligt bilregistret är en csi, vilket den INTE är... Den bekvämaste förklaringen borde vara att något blev fel vid importen, alternativen är inte lika kul.....

Oh well, jag kikar vidare på tänkbara bilar. Om någon har något tips på bil vore jag tacksam, drömmen vore en med manuell låda! Har iaf en bekant som är bilmek, gör en hel del försäkringsjobb och han äger själv 2 st 750 av tidig 90-talsmodell så för honom är inte modellerna (motor iaf) helt okänd.

Återigen, tack för era synpunkter!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.