|
|
|
|---|---|
| Jag tänkte rengöra vevhusventilationen på min 328:a. Har kollat lite på realoem så jag vet vilka slangar det är. Men hur går jag till väga? | |
kamelkungen |
Men varför? Du har ju ingen saab 9-5 eller 9-3. |
|
Du måste riva bort en hel del: - Luftburk - Insugslangar - Luftmassemaätaren - Lossa servobehållare - Lossa diverse givare på motorn - Ta bort gasspjället (som behöver kaliberas efteråt) Jag gjorde en ansats men gav upp ochl ämnade in bilen istället. Det kostade ca 2500 att få slangarna och ventilen till vevhusventilationen bytta. Karamellkungen: Det förekommer även på Bmw att vevhusventilationen fryser vintertid och orsakar skador på motorn. Det är garanterat billigare att rengöra än att vänta på motorras. Anledningen till att jag lämnade på verkstad vara att jag räkade sabba röret som går in i ventilkåpan längst fram på motorn. När jag hat tillbringar en förmiddag med att ta loss saker och fortfarande inte kom åt så gav jag helt enkelt upp. |
|
|
Tack för ditt svar! Då verkar de vara mer jobb än jag trodde. Tänkte att jag ville förebygga att det fryser. Frös på min förra 328:a och då gick reparationen på 6000:- |
|
| Måste man rengöra dom mekaniskt? Går det inte att "skölja" slagarna på nått sätt? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
M54 tex 530 från 01 finns en modifieringsats för vevhusventilationen pga frysrisken, så det är nog inte fel att se över den. ///MVH Hasso Länk |
|
hej.jag måste tyvär öppna det traden igen ,jag har bytt gasspjälet på min 330i 03 och jag undrar om värkligen behövs kalibreras,jag har snakat med en kille som reparera bara bmw och han säga att det är inte nödvändig.tack alex |
|
|
ingen som kan svara ? alex |
|
|
puiu, Har dina inlägg hamnat rätt? En ny tråd drar nog till sig mer intresse. mvh/ Anders |
|
|
tack,det var fel alex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.