|
|
|
|---|---|
| Har tröttnat på att behöva köpa dimljus efter stenskott hela tiden. Hittade efter lite letande skyddsfilm man klistrar direkt på glaset som får stenskotten att bara studsa av. Suverän lösning tycker jag. Men jag undrar, finns det någon annan lösning på det här? | |
|
Hejsan jag vet ingen bra permanentlösning men problemet går ju att fixa ändå, det beror på vad du har bilen till, som bruks eller utställningsbil, ja ett hyfsat resultat kan man få med en 2-3 mm transp plexiglasskiva utsågad efter dimljusets konturer och fästa med dubbelhäftande tape, då är allt enkelt att ta bort men ändå ha ett ytskydd mot stenskott och blästring men snyggt? snaee, beror på vad värdesättes mest, men ett tips kanske det är mvh Uffe/bildock |
|
|
Tjena vet att Ditec har en transparent skyddsfilm som man kan sätta på fungerar utmärkt!! mvh |
|
|
De flesta glasmästerier säljer richochetfilm per löpmeter, 1 meter runt 350:- + moms. mvh Janne |
|
|
Bildock - Jag tänkte i samma banor. En bit makrolon med ett par öron i hörnen som man värmer och bockar in borde gå att klämma in mellan dimluset och ramen runtom. M3Flowerz Janne G - Det måste vara sådan film jag har fått tag i. Jag får testa och rapportera vad som funkar bäst/snyggast. //Ted |
|
|
Jaded har du tillgång till makrolon, så är ju det materialet perfekt för det ändamålet och har du inte tummen mitt i handen så kan du nog få till det ganska snyggt skulle jag tro, men det krävs lite finlir som lite modellarbete men lycka till!! mvh Uffe/bildock |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.