AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
961

Problem med bränd navi-cd

Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Hej,

Brände ut en navi-cd 2007 till min MkII navigator och efter en stund flippar hela skärmen. Börjar stänga av sig och flimra i massa färger hit och dit. Fungerar klockrent med org. cd. annars.

Tänkte höra om någon annan haft samma problem med brända skivor?
Vad göra? Ngr tips?

Mvh Tomas
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vissa läsare är känsligare än andra för brända skivor. Testa att bränna på en skiva av ett annat märke och som alltid med så låg hastighet som är möjligt. Du kan ju också testa att bränna på en annan dator.

___
//Ulf
Cr
57
CrilleT
530 xd -06
Jag påstår att man inte skall skriva i lägsta hastighet, gropdefinitionen i skivan blir då sämre eftersom lasern inte går för full effekt.
Om du har en 16X så är 8-12X en bra hastighet, man är lite på säkra sidan för felskrivningar samtidigt som lasern jobbar med tillräcklig effekt.
Men tror precis som Programmer skriver att du skall prova ett annat märke på skiva, speciellt om du använt ett lite skumt märke på skivan.
Verbatim med "AZO" (står på omslaget) är en skiva som håller hög kvalité och som passar till de flesta brännare.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Crille: jag har hört det du skriver om hastigheten från andra också och det är mycket möjligt att du har rätt. Själv har jag alltid kört på lägsta hastighet och inte haft problem men det är ju inget som säger att det hade gått lika bra med högre hastighet. Verbatim är också ett märke jag rekomenderar.

___
//Ulf
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Hej, tack för svaren.
Jag har faktiskt använt Verbatim, men får prova ditt tips där Crille.

Mvh Tomas
na
630
navi
BMW325xi -06
Har du provat med bränd Cd förut?
Vissa navenheter klarar inte att läsa brända skivor överhuvudtaget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.