AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
789

520ia-91startar ej!

Har fått ett mega problem!! 520 ia -91 startar ej. Det är som så att den ej får någon bensin verkar det som(har full tank). Har bytt bensinfilter för 500 mil sedan och bensinpump idag för jag trodde att det var det. Men problemet kvarstår!! Kan det vara soppapumps reläet som har lagt av? Bör tillägga att problemet uppstog när jag bröt strömmen till batteriet. Nytt batteri är det också. Varför uppstår det alltid en massa nya problem varje gång man bryter strömmen till bilen? Verkar ju helt sjukt!!

M.v.h Thomas

Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Går soppapumpen igång när du vrir på tändningen?
Ja det gör den!
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Kolla rälet som ger ström till styrboxen, kan vart de som pajat. En polare hade samma problem och då var det de.
Jh
53
Jhoony
520i -97
Går den igång på startgas? I så fall kan du ju utesluta lite andra felkällor såsom t.ex. tändning, och gör den inte det så lär det vara ngt annat än bränsle.
Tack för all hjälp!! Jag var tvungen att lämna in bilen på BMW i Linköping för att få ordning på det hela. Det visade sig att det var ett relä som hade erjat. Har även kopplat upp bilen mot datorn för att kolla felmeddelanden på lådan, men det fanns inga. Så jag ska byta olja och filter så får vi se om det kanske kan hjälpa. Eventuellt kan det ju vara det som gör att den byter körprogram från ekonomi till vinter så fort jag stannar t.e.x vid ett rödljus. Men tack i allafall för ideerna.

M.v.h Balidiamond/ Thomas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.